Prima pagina

Tchibo vrea sa ne dezvete de cafeaua altora

29.05.2001, 00:00 20



Tchibo, compania germana producatoare de cafea, intentioneaza sa investeasca circa 23 de milioane de DM in urmatorii trei ani pentru a ajunge, in 2003, lider de piata in Romania.

Planul de investitii pentru 2001 este de 4 milioane de DM, rata de crestere a investitiilor in urmatorii ani fiind de 70 pana la 85% fata de anul precedent, a declarat in exclusivitate pentru Ziarul Financiar Eduard Berea, reprezentantul Tchibo in Romania.

"Obiectivul clar pentru Romania este sa fim lideri de piata. Un prim pas este deschiderea, in trei saptamani, a unei reprezentante locale", a spus Berea.

Investitiile vor fi adresate mai ales distributiei si promovarii produselor pe piata romaneasca.

Tchibo detine acum 4% din piata romaneasca a cafelei si intentioneaza ca pana la sfarsitul anului sa atinga o cota de 8-9%, urmand ca pana in 2003 sa "fie cam la egalitate cu Jacobs", a mentionat Berea.

Principala companie din procentele careia "vrem sa luam" este Elite, liderul din acest moment, a mentionat reprezentantul Tchibo.

Eli Rachmut, directorul general Elite Romania a comentat: "Elite ureaza companiei Tchibo noroc in ceea ce si-a propus, pentru ca atata vreme cat exista o competitie fair, piata totala a cafelei in Romania va cunoaste o dezvoltare in diversitate si calitatea produselor".

Principalii competitori pe piata cafelei sunt sunt Elite, Kraft, Lavazza, si Alka. La nivelul anului 2000, primele cinci marci din segmentul de cafea prajita si macinata, in cote de piata in volum au fost Elite cu 46,6% din piata, Jacobs cu 17,5% din piata, Nova Brazilia, cu 15%, Gold Mocca cu 5,2% si Fortuna cu 2,6% din piata, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata ACNielsen.

In 2000, romanii au consumat 20.000 de tone de cafea. Nivelul pietei, ca volum, este similar cu cel din Ungaria, unde salariile sunt, in medie, de patru ori mai mari. Consumul mediu anual, pe cap de locuitor, este in Romania de 0,6 Kg, iar in Ungaria este de 2,9 Kg. Piata cafelei este estimata la 90 de mil. $.

"Vanzarile noastre s-au dublat de la an la an. Desi in primul trimestru din 2001 rezultatele noastre financiare au crescut doar cu 68% fata de perioada similara din 2000, in aprilie si mai vanzarile noastre au fost mult mai bune. In 2000 am vandut 1.000 tone de cafea, in Romania, iar pentru 2001 estimam un volum de 2.000 tone", a mentionat Berea.

"Printre cele mai importante efecte ale investitiilor companiei Tchibo se numara cresterea consumului, cresterea controlului asupra pietei si efectul asupra competitiei.

Cea mai afectata companie va fi Elite, dar "amenintata" este si Kraft (cu Jacobs), pentru ca din punct de vedere calitativ, aceasta din urma este principalul competitor", a declarat Dragos Rosca, project manager in cadrul companiei de consultanta Roland Berger - Strategy Consultants.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO