Prima pagina

RTC isi face o singura reatea de librarii

28.11.2001, 00:00 20



Grupul de firme RTC a decis sa reunifice cele doua lanturi de magazine ale sale, OfficeNet si @Litera, intr-unul singur, dupa ce a descoperit ca si la capitolul birotica-papetarie, romanii nu accepta retete primite de-a gata. Schimbarea costa compania aproximativ opt milioane DM.

"Realitatea ne-a aratat ca piata romaneasca nu poate fi segmentata ca-n Occident, iar consumatorii nostri se comporta romaneste," a declarat pentru Ziarul Financiar directorul general al grupului RTC, Octavian Radu. "Asa ca am decis sa concatenam cele doua concepte intr-unul singur, care se va numi Diverta."

Lantul de magazine OfficeNet reprezenta un concept business-to-business, dupa modelul Office Depot din Statele Unite, in timp ce @Litera, care se adresa in principal persoanelor fizice prin oferta de carte, muzica, copia modelul FNAC din Franta.

Daca initial cele doua lanturi de magazine au fost concepute sa aiba o personalitate distincta, cu timpul ele au ajuns sa se suprapuna pe partea de papetarie si birotica.

Radu spune ca intrucat firma sa a fost printre pionierii din domeniu de pe piata romaneasca, nu a avut de unde sa stie care sunt exact cerintele pietei. Cu toate acestea, el spune ca nu considera ca a pierdut urmand un traseu pe propria piele, ci mai degraba ca acest lucru reprezinta un castig.

"Fata de companiile multinationale, avantajul nostru este ca suntem foarte flexibili," a spus el. "Daca faceam un studiu care ne-ar fi costat aproximativ 100.000 USD, nu aflam asa de multe. Acum suntem mai destepti, iar pierderea e de fapt un castig."

El a adaugat ca politica firmei a fost aceea de a se extinde in toata tara, fie ca a fost vorba de orase mai mari, fie ca au fost orase mai mici.

Schimbarea conceptului a fost gandita nu numai la nivel structural, ci si la nivelul imaginii, printr-o campanie publicitara conceputa de Tempo Advertising. Campania umeaza sa fie declansata in cateva zile pe PROTV si pe toate posturile locale din provincie.

"Ne adresam in special tineretului dornic de muzica si carte, tocmai de aceea am mers pe ceva mai agresiv," a spus Radu.

Reteaua Diverta este prezenta in 40 de orase, din care patru se gasesc in Bucuresti. In urmatorii ani, Radu spera ca numarul lor sa ajunga la 300.

Grupul RTC mai are in portofoliu companiile RTC Holding SA, Antalis SA, cu activitati in domeniul hartiri tipografice, Euros SA, cu activitati de logistica si imobiliare si RTC Paper Converting. Recent, RTC a vandut pachetul majoritar al unei din diviziile sale, Euro Paper Converting, firmei elene Inform P. Lykos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO