Prima pagina

Rosner, CEO al S&T: Antreprenorii romani din piata de servicii IT trebuie sa vanda acum

Rosner, CEO al S&T: Antreprenorii romani din piata de servicii IT trebuie sa vanda acum

Christian Rosner, CEO al S&T: Proprietarii vor fi nevoiti sa ia considerare vanzarea afacerilor chiar acum, pentru ca, in timp, valoarea acestora va scadea

10.09.2008, 20:01 51

Piata globala de servicii IT, caracterizata in prezent de doua tipuri de furnizori de servicii - integratori de sisteme si consultanti in managementul afacerilor - va ajunge sa fie dominata de un nou tip de jucator "full-service", conform opiniilor exprimate la conferinta internationala organizata de catre grupul austriac S&T, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii si servicii IT din Europa Centrala si de Est, cu o puternica prezenta pe piata locala.
Cresterea asteptarilor din partea clientilor si faptul ca din ce in ce in mai multe companii prefera sa lucreze cu un numar cat mai restrans de parteneri IT a intensificat foarte mult nivelul competitivitatii pe piata de servicii IT.
Potrivit oficialilor S&T, acest lucru este evident intre firmele de consultanta IT si furnizorii de servicii IT, dar si intre jucatorii cu acoperire nationala si cei regionali.
"O companie va avea de ales intre a fi un jucator national specializat, de nisa, sau un jucator regional. In curand vor disparea pozitiile de mijloc, iar piata IT se va consolida", a declarat Christian Rosner, CEO al S&T.
El a adaugat ca un "megatrend" al regiunii Europei Centrale si de Est este faptul ca majoritatea furnizorilor de servicii IT locali, chiar si firmele mari, sunt de vanzare.
"Proprietarii vor fi nevoiti sa ia in considerare vanzarea afacerilor chiar acum, pentru ca, in timp, valoarea acestora va scadea. Iar chiar daca o firma din Romania sau Cehia ajunge la un efectiv de 100-200 de oameni, compania trebuie sa fie foarte specializata si foarte bine pregatita daca intentioneaza sa supravietuiasca in acest joc in urmatorii ani", a adaugat Rosner.
Pe de alta parte, reprezentantul companiei considera ca daca o companie doreste sa castige contracte cu mari corporatii, trebuie sa fie un jucator de talie internationala, cel putin regionala.
"Iar daca vrei sa acoperi o regiune si nu ai cel putin doua - trei mii de angajati pe partea de servicii, atunci ai iesit din joc", explica Rosner.
"Aici strategia S&T este foarte clara - suntem axati pe Europa Centrala si de Est si pe tarile vorbitoare de limba germana (Austria, Germania, Elvetia - n. red.). In aceasta regiune realizam aproximativ 95% din businessul nostru (estimat la 560 - 580 de milioane de euro anul acesta - n. red.) si unde intentionam sa ramanem si in anii ce urmeaza", mai spune reprezentantul S&T. El a precizat ca principalii clienti ai companiei, precum Spar, Erste, Ernst & Young, lucreaza numai cu parteneri regionali.
"Este foarte dificil sa coordonezi multipli parteneri din tari diferite, iar daca lucrezi cu prea multe companii, iti cresc substantial si costurile", a precizat Rosner.
In ultimii cinci ani, S&T a realizat zece achizitii in regiune pentru a-si consolida pozitia.
De asemenea, comparativ cu 2003, compania si-a modificat ponderea principalelor linii de business.
Astfel, daca in urma cu cinci ani, circa 80% din afaceri proveneau din activitati de revanzare, aceasta linie aduce in prezent numai o treime din venituri.
S&T are aproximativ 3.100 de angajati, din care 250 lucreaza in Romania. Potrivit oficialilor companiei, 3-5% din totalul cheltuielilor se duc pe instruirea angajatilor.
Compania a inregistrat anul trecut in Romania un profit net de 1,8 mil. euro la afaceri de 58,4 mil. euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.
Cifra nu reflecta intreg businessul realizat de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO