Prima pagina

Proiectul Dacia de 5.000 euro e batut in cuie. Ba nu, in suruburi

20.05.2003, 00:00 23

Christian Esteve, directorul general al companiei Dacia a afirmat ieri ca prototipul noului model Dacia de 5,000 de euro este gata, atat din punct de vedere al designului, cat si functional."Acum urmeaza etapa de realizare a matritelor si a celorlalte componente necesare producerii la scara industriala a acestui model" a declarat Christian Esteve.
Modelul X90 va fi lansat pe piata in ultimul trimestru al anului viitor  si va fi urmat de doua noi modele care vor deriva din acesta.Design-ul a fost realizat la centrul de crecetare al grupului francez Renault - Technocentre. "Dacia de 5,000 de euro" va fi primul model realizat de la zero de la venirea in septembrie 1999 a grupului francez Renault in calitate de actionar majoritar. Vice-presedintele Dacia, Constantin Stroe s-a plimbat cu prototipul X90 si spune ca "este o masina adevarata". "Chiar miercurea trecuta am condus modelul X90 (denumirea de cod a variantei Dacia de 5,000 de euro - n. red)" a declarat Stroe, care a refuzat insa sa ofere detalii privind design-ul noului model. "Pot sa spun doar ca in afara lui X90 am condus inca doua modele care vor deriva din acesta si care vor fi lansate ulterior pe piata. Altfel spus, am condus toate masinile pe care le va lansa Dacia pana in 2007" a adaugat Stroe.Singurele informatii confirmate oficial de reprezentantii Dacia este ca X90 va fi incadrat in clasa mica. De doi ani de zile pe piata se vehiculeaza mai multe variante, privind platforma pe care va fi acesta construit, dar francezii nu au confirmat sau infirmat aceste informatii.Proiectul X90 va implica investitii totale de peste 350 de milioane euro si va permite pentru prima data in ultimii ani trecerea pe profit a producatorului roman. Modelul de 5.000 de euro va fi destinat atat pietei romanesti cat si altor piete emergente, precum Turcia, tarile din estul si centrul Europei, China, India si cateva tari din partea de nord a Americii de Sud. Vanzarile anuale pentru acest model sunt estimate de oficialii Renault la peste 200.000 de automobile.
Pana la lansarea modelului de 5,000 de euro, Renault a lucrat de la venirea sa la Dacia, la imbunatatirea modelului Nova, lansat de producatorul din Pitesti sfarsitul anului 1995. Astfel, la sfarsitul anului 2000 a aparut pe piata Supernova, pentru ca an primavara acestui an locul acesteia sa fie luat de Solenza. "Acum, la iesirea din program a modelului Supernova, putem spune ca a fost un succes de piata. Este devreme sa ne pronuntam despre succesul sau insuccesul Solenza, insa dupa doar o luna de la lansare estimarile initiale ne-au fost depasite" a conchis Stroe.Anul trecut, pierderile Dacia au depasit 86 de milioane de euro, in crestere cu aproape 12% fata de anul 2001. Cifra de afaceri a companiei a crescut insa cu 6,7%, depasind 265 de milioane de euro, in conditiile in care au fost comercializate aproape 57.700 de autovehicule - pentru prima data de la venirea Renault cand numarul de automobile vandute nu au scazut de la un an la altul. "In mod cert anul acesta pierderile se vor reduce, mai ales ca am depasit cu bine primul trimestru al anului care a reprezentat perioada cea mai dificila din acest an avand in vedere iesirea din fabricatie a modelului Supernova". ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO