Prima pagina

Pro TV a stabilit noi recorduri de audienta

03.12.2003, 00:00 61



Postul de televiziune Pro TV a batut luni toate posturile de televiziune concurente din punct de vedere al audientei, stabilind noi recorduri pe piata TV.



Programele speciale, filmele si retrospectiva celor mai tari "stiri" din istoria Pro TV difuzate de ziua nationala a Romaniei, dar si in ziua in care postul a implinit opt ani de existenta, au inregistrat o medie record de 7,1 puncte de rating si o cota de piata de 2,9 pe targetul urban.



Aceasta medie de audienta a doborat recordurile stabilite de concurentii Pro TV in momentele lor de glorie: 5,9 puncte de rating si 29,5 cota de piata inregistrate in 6 decembrie 2002 de Antena 1, la prima difuzare a filmului artistic "Titanic" si 6,6 puncte de rating si 22,0 cota de piata inregistrate de Romania 1 in 1 ianuarie 2002, in ziua in care a difuzat reluari ale programelor de Revelion.



Datele sunt furnizate de compania TNS-AGB International, cea care monitorizeaza audienta posturilor de televiziune de pe piata romaneasca.



"Ziua de 1 decembrie este una dintre cele mai dificile zile din punctul de vedere al programarii. Noi incercam in fiecare an sa transformam o zi mohorata de iarna intr-o zi plina de stralucire si umor. Pentru ca ziua nationala a Romaniei coincide cu ziua Pro TV, programul nostru imbina elementele definitorii ale celor doua evenimente - solemnitatea sarbatorii nationale cu stilul nonconformist al Pro TV. Anul acesta reteta noastra a fost inflailibila. De-a lungul intregii zile, telespectatorii au ales Pro TV. In acest fel am reusit sa stabilim un nou record. Incepand de la 1 august 2001, de cand intreaga piata media a agreat sistemul de masurare a audientei cu peoplemeter, pentru prima data o televiziune a inregistrat un rating mediu pe durata intregii zile de 7,5 puncte. Datele de audienta ne arata ca programul nostru a fost vizionat in aceeasi masura de femei cat si de barbati, iar publicul comercial a ales oferta noastra intr-un procent covarsitor, de peste 30%", a declarat Anca Budinschi, directorul executiv al Pro TV.



Pro TV a inregistrat o medie de audienta record si pe targetul sau (format din persoane cu varste intre 18 si 49 de ani, din mediul urban): 7,5 puncte de rating si 34,9 cota de piata, mai mult decat mediile record inregistrate de concurentii sai principali pe acelasi target.



In clasamentul audientei de luni, din punct de vedere al programelor, primele sapte pozitii au fost ocupate de emisiuni de la Pro TV. Pe locul opt s-a situat emisiunea "Surprize-Surprize" de la Romania 1. Primul program de la Antena 1, intrat in top 30 din punctul de vedere al audientei de luni, s-a situat pe locul 23.



Cel mai vizionat program de luni a fost filmul "Garcea si oltenii" de la Pro TV, care a adunat in fata televizoarelor aproximativ doua milioane de telespectatori. "Era de asteptat ca filmul sa aiba succes si pe micile ecrane. Anult recut acest film a determinat peste 300.000 de oameni sa vina in cinematografe. Eram convins ca flmul va reusi sa adune in fata televizoarelor peste 2.000.000 de telespectatori. Cred ca am demonstrat inca o data ca avem tupeu si ca avem cu ce", a declarat Mugur Mihaescu, alias Garcea.





Rezultate financiare Pro TV



Posturile de televiziune Pro TV, Acasa TV si Pro TV International au inregistrat pe noua luni o cifra de afaceri de 33,5 milioane de dolari, in crestere cu 47,7% fata de perioada similara din 2002.



In trimestrul al treilea din 2003, posturile de televiziune au avut o cifra de afaceri de 10,536 milioane de dolari, in crestere cu 42% fata de trimestrul trei din anul anterior.



Profitul operational - EBITDA (profit inainte de plata taxelor, a dobanzilor si includerea amortizarii) a ajuns, la noua luni, la 7,373 milioane de dolari, fata de 2,55 milioane de dolari din perioada similara a anului trecut.



In ultimul trimestru din acest an, profitul operational a fost de 2,312 milioane de dolari, fata de 965.000 de dolari in trimestrul trei din 2002.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO