Prima pagina

Porsche Romania construieste un mall auto de 15 milioane de dolari

15.11.2001, 00:00 27



Porsche Romania, unul dintre cei mai mari importatori auto de pe piata locala, va investi 30 de milioane de marci germane in construirea in Bucuresti a celui mai mare complex cu profil auto din Romania.

Complexul va fi mai mare decat spatiul alocat ultimei editii a Salonului Auto si Accesorii Bucuresti si va fi compus din spatii de service si show-room-uri pentru marcile Volkswagen si Audi, importate de Porsche Romania.

Suprafata totala va depasi 52.500 de metri patrati, echivalenta cu cea a Mall-ului din Bucuresti, iar termenul de incheiere a lucrarilor este de doi ani.

Analistii spun ca una dintre posibilele motivatii pentru investitii de un asemenea ordin ar fi succesul inregistrat de foarte multe dintre marcile straine. Valoarea totala a autoturismelor noi din import comercializate in acest an in Romania este de aproximativ 300 de milioane de dolari.

Pentru Porsche Romania, valoarea totala a autoturismelor noi vandute in 2001 s-ar putea situa in apropierea nivelului de 90 milioane de dolari, iar cota de piata a companiei sa fie de aproximativ 29%.

"Investitia este semnificativa pentru evolutia pietei romanesti si este un semnal ca piata s-a maturizat. Aceasta investitie este cea mai mare in desfasurare in acest moment, dar in paralel si alte companii deruleaza programe similare, pe masura fondurilor disponibile", a declarat Ziarului Financiar Marius Carp, directorul executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania (APIA).

In ultimii ani mai ales, majoritatea firmelor importatoare de autovehicule din Romania au mers si ele pe aceeasi idee, de a oferi clientilor sau potentialilor clienti gama completa de servicii: servicii de prezentare si vanzare (show-room), garantie si piese de schimb (service), postgarantie si facilitati financiare, precum contractele de rate si leasing, prin companii proprii sau agreate.

Ideea a prins, dovada numarul de autoturisme din import comercializate pe piata romaneasca, care a atins deja jumatate din nivelul vanzarilor de automobile autohtone.

Astfel, potrivit statisticilor si analizelor APIA, in luna octombrie 2001, marcile din import au atins nivelul de 2.420 de unitati vandute (19.116 la nivelul primelor zece luni), fata de 4.512 de unitati vandute de producatorii autohtoni (40.155 de unitati in total in primele zece luni din 2001).

Pentru Porsche Romania, si prin prisma datelor APIA referitoare la luna octombrie, rezultatele companiei pe piata locala sunt un succes.

Astfel, au fost vandute (toate marcile importate incluse: Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche) 928 de unitati, pentru ca totalul in primele zece luni din 2001 sa fie de 6.844 de unitati.

Pentru acest an, analistii estimeaza o rata anuala de crestere de 9-10 procente. In acelasi rimp, modelele Volkswagen si Audi se numara, alaturi de Opel, printre cele mai vandute autoturisme de pe pe piata second-hand.

In ceea ce priveste cota de piata, Porsche Romania a atins, potrivit oficialilor companiei, in primele luni ale anului 2001 un nivel de 35,6% din piata autoturismelor de import si 18,1% din piata de autoturisme comerciale.

"Porsche Romania a reusit ca intr-un timp relativ scurt sa castige increderea si aprecierea clientilor de pe piata locala, o declaratie sprijinita de cele peste 18.500 de unitati vandute de la infiintarea companiei si pana acum", a declarat Brent Valmar, director general al Porsche Romania.

De asemenea, potrivit lui Valmar, noua investitie este dedicata si celor peste 85.000 de posesori de autovehicule Volkswagen si 30.000 de proprietari ai unui Audi din Romania.

"Convingerea pe care o avem in dezvoltarea pozitiva si stabila in viitor a Romaniei si in special a pietei auto au contribuit la decizia de a investi in urmatorii doi ani aproximativ 30 de milioane de marci germane", a spus Valmar.

Complexul Porsche Romania va cuprinde un showroom pentru marcile Volkswagen si Audi cu o suprafata de 2.900 de metri patrati (790 de metri patrati pentru VW si 393 de metri patrati pentru Audi) precum si un service pentru reparatii mecanice, electrice, tinichigerie si vopsitorie cu o suprafata de 7.554 de metri patrati.

In detaliu, potrivit oficialilor Porsche, vor exista 24 de posturi de lucru pentru reparatii mecanice si electrice (1.240 de metri patrati) si 29 de posturi de lucru pentru tinichigerie si vopsitorie. In plus, va exista o spalatorie-curatatorie cu o suprafata de 325 de metri patrati si o posturi de lucru.

Pentru aceste segmente la care lucrarile de constructie sunt deja incepute, termenul de incheiere este luna septembrie 2002.

"In paralel, din primavara anului viitor, se vor incepe si lucrarile pentru noul sediu al companiei Porsche Romania, o cladire de birouri cu sase niveluri si o suprafata desfasurata de aproximativ 5.000 de metri patrati, ce va avea la parter un showroom pentru autovehicolele comerciale Volkswagen si pentru marca Porsche, a adaugat Valmar. Aceasta faza a investitiei se va finaliza pana la sfarsitul verii anului 2003."

Compania Porsche Romania a fost infiintata in noiembrie 1997 si a inceput efectiv activitatea in luna decembrie a aceluiasi an, ca importator oficial al marcilor Audi si Volkswagen.

In iunie 1998, Posrche Romania a castigat statutul de importator Skoda, iar din luna august a aceluiasi an a devenit si importator al marcii Porsche. De asemenea, compania a devenit din 1999 importator general al marcii Seat pentru piata din Romania.

In prezent, numarul angajatilor Porsche Romania a depasit nivelul de 240 de salariati, iar cei peste 45 de parteneri de vanzare si service din tara au la randul lor aproximativ 960 de angajati.

Noul complex Porsche Romania va fi construit impreuna cu firma de arhitectura Arhitect Service si compania de constructii Bog'art.

La inaugurarea santierului, au fost prezenti ca reprezentanti ai familiilor proprietarilor Holdingului Porsche, Dr. Wolfgang Heinz Porsche si Dr. Hans Michael Piech si de asemenea membri ai Guvernului Romaniei, care s-au alaturat general managerilor companiei Porsche Romania, Brent Valmar si Franz Fruhwirth.

In anul 2000, Holdingul Porsche Austria a inregistrat o cifra de afaceri de 72,3 milioane de silingi austrieci (4,65 milioane de dolari), aproximativ 19% din aceasta fiind constituita de vanzarile din Europa de Est.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO