Prima pagina

Pantofii Geox incep sa respire si pe bulevardul Magheru

31.01.2005, 00:00 70

Inventatorul Geox, pantofi aflati in mare voga in lume la aceasta ora ("pantofii care respira"), Mario Moretti Polegato, spune ca vrea sa impuna acest nume si pe piata romaneasca, in ciuda pretului mare al produsului.
"Romania este un punct strategic pentru compania noastra si nu cred ca intrarea in Uniunea Europeana va schimba cu ceva lucrurile", a declarat pentru ZF Polegato.
Din 2000, Geox a investit 35 milioane de dolari (30 milioane euro) in fabrica sa de la Timisoara, cea mai mare dintre fabricile aflate in proprietatea sa, avand o suprafata de 30.000 metri patrati si 1.850 de angajati.
Primul pas pentru a face simtita prezenta mai pregnanta a brandului pe piata romaneasca a fost inaugurarea, in cadrul Plaza Romania din Bucuresti, a primului magazin. Este unul din cele 300 de magazine ale companiei, aflat in franciza Otter Ditribution.
Directorul Otter Distribution, Filip Schwarz, a declarat ca pana in 2007, ca Geox va ajunge la cinci magazine pe piata romaneasca.
"Avem in plan pentru acest an vanzari de aproximativ 10-15.000 de perechi de incaltari Geox, fata de circa 8.000 in 2003. Cresterea pe care ne-am planificat-o pentru urmatorii ani este de 50.000 de perechi", a spus Schwarz.
O pereche de Geox costa in Romania intre 80-100 de euro, cu aproximativ 20% mai jos decat pe piata italiana, a mai spus Schwarz.
"A fost mai usor sa introducem acest tip de incaltari pe piata la barbati. Pana anul acesta, la femei, nu era importanta comoditatea. De anul acesta, proportiile se schimba. A inceput sa fie foarte bine acceptata comoditatea si de catre femei", a adaugat el.
"Dupa experienta mea, am mare incredere ca aceasta marca se va impune in Romania, deoarece aici lipseste acel produs medium-high la o calitate buna si cu o politica coerenta de distributie si marketing, mergand pe aceasta idee de comoditate si design italian si pe constanta ca se va gasi acel brand si astazi, si in 2007, si in 2008".
Otter Distribution mai reprezinta pe piata locala marci precum Otter, Ara, Traco sau Pass.
Profilul cumparatorului roman de Geox este cel cu venituri lunare de peste 300 de euro, segment care, dupa parerea lui Schwarz, este in crestere.
La nivel mondial, Geox se afla pe locul patru, dupa Clark's, Timberland si Ecco.
Afacerea Geox a evoluat rapid, ajungand in numai zece ani de la cinci angajati la cinci mii, in 68 de tari. Vanzarile companiei au crescut de la 180 milioane de euro in 2002 la 254 milioane de euro in 2003.
Profitul este asteptat sa creasca cu 35-40% in 2004, dupa ce, in prima jumatate a anului, a atins 175 milioane de euro.
La sfarsitul anului trecut, Polegato a decis sa listeze 29% din actiunile companiei sale la bursa din Milano, iar in numai doua luni, Geox a ajuns la o capitalizare bursiera de 320 milioane de euro.
Piata mondiala a pantofilor este estimata la 240 miliarde de euro.
Din aceasta, segmentul mediu-superior, pe care se pozitioneaza Geox, se ridica la 13,3 miliarde de euro sau 192 milioane de perechi, conform lui Polegato. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO