Prima pagina

Pana la urma, la cine a ajuns Churchill Media?

23.12.2003, 00:00 114



In vara acestui an, compania de outdoor Efect Media - al patrulea jucator de pe piata de profil, anunta preluarea Churchill Media, locul trei.



Actionarii si managerii Efect anuntau la momentul respectiv ca vor sa creeze un grup care sa concureze pentru locul doi pe piata, detinut de Exclusiv Media.



In ultimul timp insa, pe piata circula informatii ca Efect sau actionarii Efect nu mai controleaza de cateva saptamani Churchill Media, compania fiind preluata de Lucian Palaz, un om de afaceri roman.



Surse din piata spun ca Palaz a fost implicat inca de la inceput in preluarea Efect insa in postura de finantator sau actionar minoritar. Intre timp, din vara pana in prezent, Palaz a ajuns sa controleze Churchill Media, devenind si director general al companiei.



Dio Boaca, director general al Churchill Media inainte vanzarea companiei, a renuntat la functie, urmand sa intre in afaceri pe cont propriu.



Urmare a acestui fapt, Palaz cauta in prezent o echipa de management care sa preia conducerea Churchill Media, purtand discutii in acest sens si cu Elan Schwartzenberg, fondatorul si fostul actionar majoritar al Exclusiv Media, afirma sursele citate.



"Nu pot sa comentez nimic deocamdata. Singurul lucru pe care il pot confirma este ca sunt director general al Churchill Media", a declarat pentru ZF Lucian Palaz.



Elan Schwartzenberg spune ca a purtat discutii de doua ori cu reprezentantii Churchill Media insa nu a luat nici o decizie in privinta preluarii managementului companiei.



"Sunt interesat sa ma intorc in outdoor, am analizat mai multe oportunitati in acest sens insa nu am luat nici o decizie pana acum. M-am intanlit cu domnul Palaz, in urma cu o luna, insa nu intentionez deocamdata sa intru, sub o forma sau alta, in afacerea Churchill Media", a declarat Schwartzenberg pentru ZF.



Elan Schwartzenberg a fost fondatorul Exclusiv Media, companie pe care a vandut-o in 2000, pentru 19 milioane de dolari, catre gigantul NewsCorp, controlat de magnatul media Rupert Murdoch.



Exclusiv Media este in prezent al doilea competitor de pe piata, cu o cota de circa 25%.



Dio Boaca, fostul director general al Churchill Media nu a dorit nici el sa ofere mai multe detalii despre situatia actionariatului companiei.



"Nu sunt in masura sa discut despre acest lucru. Nu mai lucrez de luna aceasta la Churchill Media. Am ales sa intru in afaceri pe cont propriu, in domeniul publicitatii", afirma Dio Boaca.



Boaca este cotat ca unul din cei mai buni manageri din outdoor-ul romanesc.



In vara acestui an, pe piata romaneasca de outdoor au mai avut loc dispute urmare a diferentelor de viziune dintre reprezentantii actionarilor si manageri.



Astfel, Vlad Ruta - directorul general al Exlcusiv Media a demisionat din functie in vara acestui an, alaturi de alti membrii ai echipei de management, in urma unor neintelegeri cu conducerea zonala a NewsCorp.



Surse din piata spun ca si Vlad Ruta este vizat pentru functia de director general al Churchill Media.



Churchill Media detine o cota de aproximativ 17% din piata de outdoor. Primul jucator este Euromedia, cu o cota de 50% iar pe locul doi se afla Exclusiv Media.



Dupa o stagnare de trei ani in intervalul 10 - 12 milioane de dolari (net), piata publicitatii outdoor (pe panouri) a crescut in 2003 pana la 15 milioane de dolari, estimeaza reprezentantii sectorului.



Segmentul de outdoor detine aproximativ 15% din piata totala de publicitate, iar cresterea acestuia a venit odata cu cea a totalului cheltuielilor pentru publicitate din Romania.



Pentru outdoor, 2003 a fost, ca si 2002, anul restructurarii, in urma careia numarul de panouri de pe piata a scazut cu 20 - 30%.



Oresa Ventures a investit in Churchill Media incepand cu 1998, pornind de la o participatie de 30%. Treptat, in urma unor majorari de capital si achizitii de actiuni, fondul suedez a ajuns unic actionar, cu o detinere de 100%.



Euromedia, liderul actual al pietei, a fost creat in urma achizitiei Monopoly Media de catre fondul de investitii Advent International, care detinea deja o companie de outdoor in Romania - Europlakat. Advent a fuzionat apoi cele doua societati si a creat actualul lider de piata, cu o cota de 50%.
laurentiu.ispir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO