Prima pagina

Outdoor: Elvetienii de la Affichage au cumparat Churchill

13.01.2006, 19:45 62

Liderul pietei de outdoor din Elvetia, APG Affichage, a cumparat numarul trei de pe piata de publicitate stradala din Romania, compania Churchill View.

Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii, dar surse din piata o estimeaza la cateva milioane de euro.

"Aceasta achizitie este strategica in vederea participarii la licitatiile avute in vedere de Primaria Bucurestiului", a anuntat compania elvetiana.

Licitatiile mentionate vizeaza dotarea Capitalei cu mobilier stradal la standarde occidentale, proiect ce a atras deja atentia marilor jucatori din outdoor-ul international.

Churchill ocupa locul al treilea pe piata de outdoor, avand o cota de piata de 17%, conform estimarilor. Sub brandul Churchill View se afla trei companii: Churchill Media, Multireclama si Top Media.

Conform datelor de la Registrul Comertului, principalul actionar de la Churchill Media, ca de altfel si la celelalte companii, este Gabriel Mutu, care mai figureaza ca actionar la Romanian Exchange House.

Primul loc pe piata il ocupa outdoor akzent - membra a grupului regional de publicitate epa - care a cumparat anul trecut Euromedia si Beta Cons in cadrul unei tranzactii de peste 20 de milioane de euro, conform epa. Locul al doilea pe piata publicitatii stradale este detinut de News Outdoor.

30% din actiunile Affichage sunt detinute de liderul mondial in domeniu, compania franceza JC Decaux.

JC Decaux a incercat sa intre de cateva ori pe piata romaneasca. Compania germana specializata in solutii de mobilier stradal, Wall - si in care Decaux detine 35% -, ar fi curtat Beta Cons in 2004, spun surse ZF (compania fiind in cele din urma cumparata de outdoor akzent).

JC Decaux este numarul unu mondial in mobilier stradal, numarul unu in panotajul stradal european si cel mai mare jucator in publicitatea din aeroporturi, la nivel mondial (fiind prezenta in 155 de aeroporturi).

Compania este prezenta in 45 de tari si a avut venituri de peste 1,6 miliarde de euro in 2004.

Odata cu achizitia Churchill, Affichage a mai cumparat si compania La Strada Outdoor din Grecia, in dorinta de a-si intari pozitia pe piata publicitatii stradale din aceasta parte a Europei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO