Prima pagina

Oresa pariaza milioane pe Roua Diminetii

13.08.2001, 00:00 31



Dupa ce anul trecut a dat lovitura cu cea mai mare vanzare de companii pe piata berii din Romania, fondul de investitii Oresa Ventures s-a lansat intr-o noua afacere, de data aceasta cu apa.

Mai precis cu aparate de racit apa plata denumite water-cooler. Oresa a preluat compania Aqua Natural care era deja in domeniu. Pentru a avea maxim de succes si in aceasta afacere, fondul de investitii nu s-a zgarcit la bani si va aloca cateva milioane de dolari pentru dezvoltare. ai pentru ca firma avea nevoie de un manager, a fost adus unul care a reusit sa creasca din nimic marca de sucuri Susanne.

Pentru o afacere cu totul noua in Romania, initiatorii acesteia au avut nevoie de un nume deosebit, asa ca noua societate a fost denumita "La Fantana".

Produsul, apa plata in bidoane de 19 litri, se va numi Roua Diminetii si pentru acest brand compania este dispusa sa cheltuiasca o mare parte din banii pe care ii mai are de investit in acest an. La acestia se vor adauga si fonduri din cele "3-4 milioane de dolari pentru investitii", prevazuti pentru urmatorii doi ani.

Water-cooler-ele au intrat doar de cativa ani pe piata romaneasca, existand trei-patru firme, care vand asemenea aparate. Aceste firme ofera, pe langa aparatele propriu-zise si servicii de realimentare.

Insa niciuna dintre ele nu a incercat, pana acum sa construiasca, prin campanii de media, un brand in acest sector.

La Fantana spera sa profite de pozitia primului venit pe piata. In plus afacerea se bazeaza pe inchirierea aparatelor si vanzarea serviciilor auxiliare, inclusiv de igienizare a aparatelor.

Compania La Fantana este sustinuta de un grup de investitori, dintre care pozitia majoritara o are fondul de investitii Oresa Ventures. Cornel Marian, investment oficer la Oresa, este exterm de optimist in viitorul afacerii sale cu water-coolere.

"Avem toate ingredientele sa reeditam succesul pe care l-am inregistrat cu berea", spune Cornel Marian. Fondul de venture capital Oresa a investit alaturi de fondurile Advent si Jupiter, in compania de bere Brewery Holdings, pe care au vandut-o anul trecut cu un randament total de peste 100%, in dolari.

Oficialul Oresa Ventures spune ca se bazeaza in afacere pe abilitatile lui Cristian Amza, directorul La Fantana, managerul adus de la Susanne, si totodata si pe pe calitatea izvorului de apa care va alimenta Roua Diminetii.

"Ne-am facut bine temele asupra calitatii apei. Avem norocul ca nu trebuie sa-i facem nimic, nu trebuie tratata si prin procesul de imbuteliere ramane asa cum este la peste 200 de metri adancime. La adancimea acesta nu ajunge nici un poluant de la suprafata", a declarat oficialul Oresa.

Reusita societatii La Fantana tine de capacitatea firmei de instala cat mai multe water-coolere, in birourile si chiar si in locuintele private din Romania si de a asigura servicii de calitate, realimentare rapida, service pentru aparate si altele.

"Oportunitatea acestei afaceri a fost lipsa de servicii in Romania. Noi nu suntem vanzatori de apa ci de servicii. Dorim sa aducem in orice birou in care exista cel putin cinci angajati o fantana cu apa rece si proaspata", spune Cristian Amza, directorul societatii La Fantana.



Oresa pariaza milioane de dolari ca romanii vor bea apa din Roua Diminetii

Compania La Fantana, fosta Aqua Natural, a investit in prima jumatate a anului 1,1 milioane de dolari si pana in toama acetui an, cand va fi lansata oficial afacerea cu water-cooler, mai are de cheltuit inca un milion de dolari.

Cea mai mare parte a investitiilor a fost directionata pentru linia de imbuteliat apa plata, de productie americana, care este instalata in proportie de 90%.

Firma a cheltuit 200.000 de dolari pentru laboratorul de monitorizare a calitatii apei, care a fost importat din Italia.

"Majoritatea investitiilor, circa 98% dintre acestea, sunt din import, pentru ca nu aveam cum sa le luam de aici. De productie romaneasca sunt doar clantele, faianta si mobila, asa buna, proasta cum este", a spus Cristian Amza.

Atunci cand va opera la capacitate linia de imbuteliere va putea sa asigure 350.000 de bidoane de apa plata pe luna, capacitate care este estimata sa poata deservi 30.000 - 40.000 de clienti.

"Pana in toamna anului viitor estimez ca o sa ajungem la 10.000 de clienti, iar in cinci ani la 40.000 de clienti si o cifra de afaceri de 20 milioane de dolari. Ne vom extinde in Bucuresti, Constanta, Timisoara si alte orase mari, cu peste 600.000 de locuitori, iar in orasele mici vom lucra pe baza de franciza", sustine Amza.

El spune ca aparatele de racit apa nu vor fi vandute, ci vor fi instalate la clienti pe baza unui abonament lunar, in contul caruia societatea va oferi si servicii igienizare, schimbare a recipientilor si reparatii.

Pe piata romaneasca exsista in prezent instalate circa 2.000 de water-coolere. Aparatele sunt destinate imobilelor de birouri, sunt alimentate la retea si asigura apa potabila, rece sau cea calda (pentru ceai, de exemplu). Piata romaneasca are un potential mare, cel putin daca am face o comparatie cu celelate piete din Europa de Est.

Potrivit unui studiu al Oresa Ventures numai in Polonia exista instralate 160.000 de water-cooler. Piata poloneza este una foarte dinamica, datorita concurentei intre cei doi jucatori din varful ierarhiei si a intrarii recente a unor compani mari in acesta afacere.

In Occident, water-cooler-ul este un simbol al culturii de intreprindere. El este totodata vandut ca o moda si platit in consecinta. Majoritatea apratelor din vest sunt inchiriate de furnizorii de servicii si preturile sunt foarte mari. Cu toate acestea in Uniunea Europeana sunt instalate aproximativ un milion de water-cooler.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO