Prima pagina

O firma germana pune frana la Ploiesti

03.02.2003, 00:00 73

Dacia de 5000 de euro nu va veni singura. De fapt, inaintea ei, bat la poarta producatorii de componente. Tot mai multe companii cu activitati in domeniul producerii de echipamente si componente, fie ca sunt furnizori traditionali ai grupului Renault sau nu, sunt interesati de piata romaneasca.
Ultima pe lista companiilor celor vor incepe sa produca in Romania este compania germana Freudenberg Dichtungs- und Schwingungstechnik, specializata in echipamente pentru industria auto, care isi va stabili cartierul general la Ploiesti.
"Intr-adevar, suntem interesati sa intram in Romania cu activitati de productie. Componentele pe care le vom realiza vor fi <flexibile de frana> - (garnituri pentru sistemul de franare-n.red.)", a declarat Ziarului Financiar Gudrun Stadler, director Corporate Communication al companiei. El a refuzat sa precizeze care este nivelul investitiilor implicate de inceperea activitatii de productie si nici numarul total al angajatilor pe care ii va avea fabrica de la Ploiesti.
Tendinta companiilor straine specializate in productia de componente auto de a-si incepe activitatea in Romania s-a accentuat dupa ce pregatirile Renault pentru lansarea anul viitor pe piata a Daciei de 5.000 de euro au intrat in linie dreapta. Astfel, din toamna trecuta 11 furnizori traditionali ai grupului francez si-au inceput activitatea in cadrul platformei de la Mioveni si in imediata apropiere a acesteia.
Centrul si zona de vest a tarii sunt la randul lor in atentia companiilor straine specializate in productie de componente pentru industria auto. Producatorul de amortizoare Krupp-Bilstein a investit 40 mil. euro la Sibiu, unde a realizat un joint-venture cu societatea Compa in vederea producerii de amortizoare.
Autoliv, lider mondial in domeniul echipamentelor de siguranta pentru autovehicule, a investit intr-un joint-venture la Brasov, grupul german Phoenix AG este prezent la Carei printr-o fabrica de componente auto din cauciuc.
La Timisoara, Delphi Packard produce cablaje pentru partea electrica a automobilelor, iar ContiTech, una din diviziile grupului Continental AG, a investit intr-o fabrica de cablaje electrice. Eybl International AG, producator de materiale textile pentru industria auto, are doua fabrici in Romania. Cel mai mare furnizor european de adezivi si sisteme pentru piata de automobile si componente auto, compania elvetiana Gurit-Essex AG este prezenta la Pitesti, iar Nexans, fosta divizie de cabluri a grupului Alcatel, realizeaza harnasamente pentru cabluri auto la Chisineu Cris. Compania germana Draexlmaier detine patru fabrici in Romania in orasele Brasov, Timisoara, Pitesti si Satu Mare si va mai deschide una in aceasta vara la Hunedoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO