Prima pagina

Noul trend: faianta cu cristale Swarovski

02.12.2005, 20:49 132

Interesul romanilor pentru produse premium de amenajare a locuintei care sa poarte marca colectiilor Valentino sau sa fie pigmentate cu cristale Swarovski a majorat vanzarile SSAB, compania importatoare de placi ceramice si obiecte sanitare din Bacau, care mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de 6,5 mil. euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut.

"Cererea de produse de lux creste cu circa 10%-20% pe an, dar cei care cumpara astfel de produse au o pondere de 10% din cifra noastra de afaceri", a declarat Mariana Slic, directorul general al companiei.

Pretul unor astfel de produse premium este de circa 400-500 de lei (100-150 de euro) pe metru patrat, in conditiile in care placile ceramice obisnuite costa doar 20-25 de lei, potrivit datelor prezentate de companie. "Romanii prefera culorile tari: rosu, galben, verde, dar mai nou exista un trend catre imitatiile de lemn sau piatra", spune Slic. Placile ceramice de lux au marginile perfect drepte si nu mai necesita alipirea pieselor cu ajutorul chitului.

"In 2006, vom continua sa promovam produse exclusiviste, realizate in serii limitate, si vom prezenta noile colectii semnate Valentino si placajele ceramice cu cristale Swarovski. Placile ceramice pot fi personalizate, fie prin stantare, fie prin taiere cu laser in orice forma", explica Slic.

Anul acesta numarul placilor ceramice importate a crescut cu 25%, valoarea acestora ajungand la 3,5 mil. euro, potrivit reprezentantilor companiei. SSAB detine 8 show-room-uri in Bacau, Bucuresti, Suceava, Constanta si Focsani.

Swarovski este o afacere austriaca de familie cu vanzari anuale de 2 miliarde de dolari, care domina circa 75% din piata mondiala a imitatiilor de pietre pretioase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO