Prima pagina

Lady Speed Stick: 3,2 mil. dolari pentru relansarea variantei spray

10.07.2003, 00:00 26

Compania Colgate-Palmolive Romania a alocat un buget de publicitate de 3,2 milioane $, la rate-card (cu discounturi incluse), pentru sustinerea, pe parcursul acestui an, a trei deodorante spray.
Deodorantele sunt lansate sub aceeasi marca,  Lady Speed Stick, ca si deodorantul solid lansat acum opt ani, care a ajuns intre timp la o cota de 50% din piata, conform datelor reprezentantilor companiei.
Compania incearca astfel sa transfere brand-awarness-ul (recunoasterea marcii) deja castigat catre noile produse, cu doua scopuri: intrarea pe piata deodorantelor tip spray, mai mare decat cea a deodorantelor solide, si "coborarea" catre un segment cu venituri mai mici, avand in vedere diferenta de pret.   
"Pretul deodorantelor spray este mai mic decat cel al celor solide, care dureaza mai mult si sunt mai eficiente. Aceste produse se adreseaza clientilor care se orienteaza dupa criteriul de pret", a explicat Mihaela Ungar, director de marketing la Colgate-Palmolive Romania. 
"Primul pas a fost sa cream un brand prin care sa ne impunem pe piata, iar acum putem jongla cu o marca deja recunoscuta si sa venim pe piata cu variante noi de produse din aceeasi categorie", a mai explicat Ungar.
Deodorantele solide Lady Speed Stick detin 50% din piata de profil si 11% din intreaga piata a deodorantelor, afirma Ungar. Aceasta inseamna ca piata deodorantelor spray este de patru ori mai mare decat cea a deodorantelor solide.
De altfel, competitia pe piata deodorantelor este dura, avand in vedere marimea sa. "Piata deodorantelor este cea mai mare din punct de vedere valoric, mai mare chiar decat cea a sampoanelor sau a sapunurilor si cunoaste o dinamica puternica", a spus Cristina Covoran, director de produs al noii game.
 Campania publicitara va consta intr-un spot TV, campanii la radio, in reviste precum si publicitate in tranzit (autocolante pe autovehicule), in Bucuresti si pe litoral.
 Noua gama contine trei deodorante spray  in diferite variante de parfumare - Morning Breeze, Summer Bliss, Gentle Fresh. Deodorantele nu vor fi produse in Romania, ci vor fi importate din Marea Britanie si urmeaza sa fie lansate simultan in mai multe state europene.
 Pe piata deodorantelor spray, cele mai importante marci din Romania cu care concureaza produsele companiei sunt Rexona (Unilever), Nivea (Beiersdorf) si Dove (Procter & Gamble). 
 Compania Colgate-Palmolive a intrat pe piata romaneasca in 1992 si detine o fabrica la Brasov. Printre produsele companiei se numara pasta de dinti Colgate, sapunurile Palmolive, pasta de spalat vase Axion sau solutia de spalat geamuri Ajax.
Compania, care are 350 de angajati, a inregistrat in 2001 o cifra de afaceri de 28 de milioane de dolari si un profit de 3,5 milioane de dolari. Ungar nu a dat publicitatii rezultatele pe primele sase luni ale acestui an si nici pe 2002.
Principalii competitori ai companiei la nivel local sunt aceeasi pe care ii are si la nivel global: Procter & Gamble, Univeler, Henkel, Beiersdorf, GlaxoSmithKline. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO