Prima pagina

IRIS - Marketing si Muzica

IRIS - Marketing si Muzica
10.10.2007, 11:56 24

Intr-o lume artistica unde conceptul de baza a devenit "take the money and run", iar statutul de vedeta atrage dezvoltarea unei afaceri, intemeiata uneori in culmea gloriei generate de un slagar de-o vara, trupa Iris a facut figura aparte, scrie revista Business Magazin.

Membrii ei s-au ferit atat de aparatele paparazzilor, dar si de activitatile care i-ar fi indepartat de albume si de concerte. Nu e un cult al saraciei, asa cum a fost el propovaduit la un moment dat, ci o abordare pragmatica, oricat de necapitalist ar suna asta, a vietii de artist.

In perioada "socialista" a istoriei lor, Iris au vandut un milion de exemplare din cele cinci albume realizate. "Am luat bani, in schimb, conform legislatiei de atunci, adica 2.500 de lei la fiecare album", isi aminteste Cristi Minculescu, vocalistul trupei.

Mai multi bani veneau din concerte; intr-o prima perioada, spectacolele au fost gestionate chiar de formatie, care emitea bilete, punea afise si concerta. Ulterior, dreptul de a organiza un turneu a revenit numai teatrelor, cu aprobarea Consiliului Culturii, care facea si traseele.

"Atunci miscau trei trupe, Iris, Holograf si Compact, si incercam sa evitam sa ne aflam in acelasi oras in acelasi moment. Pana cand ne-am intalnit, toate trei formatiile, in Pitesti, la hotelul Muntenia", isi aminteste Minculescu.

Citeste continuarea articolului pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO