Prima pagina

Industria jocurilor alearga cu arma in mana sa prinda din urma Holywoodul

21.05.2003, 00:00 22

Industria jocurilor video a ajuns ca valoare la nivelul cinematografiei de la Hollywood - s-au laudat responsabilii din domeniu la recent incheiatul Festival E3 de la Los Angeles, un fel de Cannes al jocurilor.
Sumele de bani derulate ating intr-adevar in ambele domenii zeci de miliarde de dolari. Piata jocurilor video insumeaza in acest moment aproximativ 30 de miliarde de dolari anual, luand impreuna industria software si producatorii de hadware - console si handhelduri.
Recordul industriei jocurilor este detinut de The Sims, productia Electronic Arts care a reusit sa aduca incasari de 400 de milioane de dolari in cei trei ani de la lansare. Spre comparatie, la mai bine de zece ani de la prezentarea primul joc, seria Doom a produs 100 de milioane de dolari, iar Half Life, a avut incasari de 83 de milioane de dolari.  Anul acesta, cel mai cautat joc, conform CNN, este "Enter the Matrix",  lansat aproape simultan cu filmul Matrix Reloaded, care a avut in primele zile de la premiera cele mai mari incasari din istoria cinematografiei.   Analistii spun insa ca realizatorii jocurilor video nu au imitat doar reteta de succes a cinematografiei, ci si obiceiurile proaste ale realizatorilor de film. Astfel, cele mai populare jocuri sunt in acest moment cele cu subiecte violente, shootere, simulatoare de razboi, jocuri care prezinta lumi fantastice.
 De asemenea, de un mare succes se bucura jocurile care incearca sa imite filmele de la Hollywood. T endinta de a copia Hollywoodul, evidentiata si la festivalul E3, omoari insa creativitatea si inovatia, spun analistii. Desi sunt necesari sute de oameni pentru realizarea unui joc nou, acestia nu se mai omoara sa creeaza ceva nou, ci se multumesc sa imite realizarile tehnologice ale Hollywoodului. Iar de cate ori apare ceva nou si remarcabil, care se dovedeste de succes, zeci de firme se grabesc sa il copieze in speranta ca vor obtine si ele macar o fractiune din profitul realizat de mai marii industriei.
Cu toate acestea, industria jocurilor video creste, iar acest lucru o dovedeste tocmai aparitia firmelor satelit, care traiesc doar oferind servicii auxiliare producatorilor de jocuri. De exemplu, Interactive Data Visualization  scoate o multime de bani realizand exclusiv soft pentru desenarea copacilor prezenti in jocurile video. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO