Prima pagina

IKEA: Ne gandim sa aducem serviciul nostru de telefonie mobila in Romania

IKEA: Ne gandim sa aducem serviciul nostru de telefonie mobila in Romania

Cornel Oprisan, retail manager al IKEA: Magazinul din Baneasa este profitabil

13.08.2008, 19:57 23

Retailerul suedez de mobilier si decoratiuni interioare IKEA, care pe piata locala a deschis anul trecut prima sa unitate, analizeaza posibilitatea de a-si extinde serviciul de telefonie mobila in Romania. Serviciul a fost lansat recent in Marea Britanie, in parteneriat cu operatorul german T-Mobile.
"Ne gandim sa-l aducem in Romania (serviciul de telefonie mobila - n.red.). Exista un parteneriat intre IKEA si compania de telefonie mobila T-Mobile, prin care IKEA are un anumit numar de minute pe care le ofera clientilor. Este un serviciu", a declarat pentru ZF Cornel Oprisan, retail manager al IKEA. El a precizat ca este prematur sa ofere alte informatii in acest sens si ca nu exista studii care sa arate daca exista cerere pentru un astfel de produs din partea clientilor actuali ai IKEA.
Cu o singura unitate in Baneasa, IKEA isi va atinge estimarile de 80 de milioane vanzari (fara TVA) in intervalul septembrie 2007-august 2008, anul financiar al companiei. Aceste estimari au fost revizuite in plus la mijlocul anului financiar, in conditiile in care numai in cateva luni IKEA vanduse mobila si decoratiuni de 40 mil. euro. Pe termen mediu, de trei-patru ani, afacerile gigantului suedez ar putea sa sara de 100 mil. euro pe piata locala.
Vanzarile produselor de mobilier au atins 60% din veniturile totale ale companiei, in conditiile in care in urma cu cateva luni acestea aveau o pondere egala cu a decoratiunilor.
Inca de la deschiderea primului ma-gazin, reprezentantii IKEA si-au aratat intentia de a investi in mai multe locatii pe piata locala. "Romania ar putea fi acoperita cu aproximativ sase magazine. Pentru viitoarele locatii ne uitam la accesibilitate, vizibilitate, infrastructura, modalitatea de aprovizionare, puterea de cumparare, piata locala, cultura, adica la orase precum Constanta, Iasi, Galati, Timisoara, Craiova, Arad. Oricare ne poate permite sa accesam peste 300.000 de oameni", spune Oprisan.
In ceea ce priveste fondurile care vor sustine aceasta extindere, reprezentantul IKEA spune ca acestea pot fi atat proprii, cat si imprumuturi de la banci. "O sa vedem in momentul in care scenariul va fi gata", spune Oprisan. El nu a precizat care va fi locatia urmatoarei unitati IKEA, spunand ca inca nu s-a decis acest lucru, si a evitat sa afirme daca anul viitor vor fi deschise inca unul sau doua magazine.
Magazinul din Romanie se afla intre primele o suta din lume, din punctul de vedere al cifrei de afaceri generate in acest interval.
"Studiile cu privire la potentialul pietei locale s-au facut in 2002-2004, perioada cand nu era nimic care sa indreptateasca estimarile cu privire la o crestere economica atat de sustinuta a Romaniei", spune Oprisan. El a adaugat ca magazinul este profitabil, insa nu a dorit sa precizeze nivelul marjei. "Pentru primii trei ani de zile, am vrut sa ne adaptam pietei si nu profitul a fost ceea ce ne-a ghidat", spune el.
IKEA a lansat marti noul catalog, valabil pentru perioada septembrie 2008-august 2009, care va fi distribuit in 950.000 de exemplare in Bucuresti si in orasele din jurul Capitalei.
Compania a alocat 1,3 milioane de euro in tiparirea si distributia catalogului, care are 376 de pagini cu 90 de pagini in plus fata de anul trecut.
In Romania, IKEA este o franciza detinuta de firma Moaro Trading, in spatele careia se afla omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO