Prima pagina

Friesland se indreapta spre afaceri de 100 mil. euro

13.03.2006, 00:00 11

Grupul de firme Friesland Romania, cel mai mare producator de pe piata locala a produselor lactate, a inregistrat anul trecut o crestere de 25% a cifrei de afaceri, pana la 91 de milioane de euro, rata de aproape trei ori mai mare decat cea a pietei.

Estimata la 800 de milioane de euro, piata lactatelor este impartita de trei jucatori mari, Friesland, Danone, La Dorna, urmati de o serie de companii de talie medie precum Hochland, Albalact sau Covalact.

"Rezultatele de anul trecut se datoreaza dezvoltarii brandului Milli, care a trecut printr-un proces de rebranding, dar si cresterilor constante inregistrate de marcile Napolact si Dots", a declarat Gerbrant de Boer, directorul general Friesland Romania. Friesland mai produce si brandurile Oke si Completa (pudra de cafea). "Anul acesta vom trece pragul de 100 de milioane de euro", a mai spus de Boer.

Dupa ce a alocat peste 17 mil. euro pentru achizitia a patru fabrici de produse lactate din Transilvania si Banat, grupul olandez nu mai intentioneaza sa se extinda prin achizitii. "Prioritatiile grupului vizeaza consolidarea afacerii", a mai spus de Boer.

In acest sens, Friesland si-a dublat in acest an bugetele de investitii, alocand peste 6 mil. euro pentru dezvoltarea unor proiecte la fabricile din Baciu (judetul Cluj) si din Mures. De la intrarea pe piata romaneasca, grupul olandez a investit intre 2 si 3 mil. euro anual pentru retehnologizarea fabricilor. Friesland Romania face parte din grupul olandez Friesland Foods, care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4,4 miliarde de euro si un profit operational de 211 mil. euro, in crestere cu 12% fata de 2004. La nivel local, profitul celor trei companii din cadrul Friesland Romania a fost de circa 5 mil. euro in 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO