Prima pagina

Francezii si-au terminat stocul de Logan. Urmeaza nemtii

20.06.2005, 19:32 10

Dacia Logan, modelul de masina pentru care romanii s-au inscris din nou pe liste de asteptari precum o faceau inainte de 1989, are un efect greu anticipat si pe pietele mult mai dezvoltate din Europa de Vest.

Si in Franta, unde puterea de cumparare medie este de patru ori mai mare decat in Romania, au aparut liste de asteptare dupa ce s-au vandut rapid primele 5.000 de bucati.

Astfel, spune cotidianul Le Figaro, masinile care vor fi livrate in luna noiembrie a acestui an au fost comandate inainte de 9 iunie, ziua cand a fost oficial lansat modelul pe piata franceza.

Penuria este cuvantul care descrie cel mai bine evolutia modelului Dacia Logan de pana acum si care le da mari batai de cap sefilor de la Dacia, in frunte cu directorul general Francois Fourmont, care se declara recent "foarte trist" pentru ca nu poate face fata numarului impresionant de comenzi pentru Logan.

Romania, Ungaria, Turcia, Serbia, Algeria, toate tarile unde a fost lansata pana acum Dacia Logan, au inregistrat comenzi mult peste asteptarile initiale.

Situatia se repeta, surprinzator pentru cea mai mare parte a analistilor, chiar si in pietele dezvoltate din Europa, precum Franta, unde argumentul reprezentat de pretul masinii primeaza in fata designului sau a elementelor de confort precum senzori de parcare.

De la pensionari care aveau o masina second hand si au decis ca este cazul sa treaca la una noua pana la cadre superioare care aveau nevoie de o a treia masina de familie pe care sa o lase la casa de la tara sau chiar a tanarul cap de familie cu un buget limitat, cumparatorii modelului Dacia Logan nu pot fi incadrati, crede Le Figaro, intr-un anumit tipic.

Spania si Germania sunt la randul lor de la sfarsitul saptamanii trecute pe lista tarilor unde Logan si-a facut oficial intrarea. Potrivit publicatiei germane Abendsblatt, Logan va avea o viata mai grea in Germania, mai ales ca o astfel de masina spune clar despre cel care o conduce: "nu are bani". Publicatia avanseaza insa un volum al vanzarilor de 3.000 de unitati in acest an.

De la lansarea oficiala a modelului pe piata romaneasca in toamna anului trecut, peste 70.000 de astfel de automobile au fost vandute, incluzand aici si exporturile.

De altfel, cea mai mare parte a celor 20.000 de masini exportate de Dacia in acest an sunt din modelul Logan. In aceste conditii, intrebarea aflata pe buzele tuturor, inclusiv a francezilor, este cat va tine "nebunia" Logan.

Pana acum, Logan a dovedit, cel putin in Romania, ca nu este doar un foc de paie, iar rezultatele din Europa de Est indica faptul ca francezii trebuie sa fie atenti pentru ca Logan ar putea incepe sa fure din vanzarile modelelor Renault. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO