Prima pagina

Dupa farfurii, Curtea de Arges va produce si continutul

12.04.2001, 00:00 97



Compania Dr.Oetker Romania, sucursala a firmei germane Dr.Oetker, construieste o fabrica la Curtea de Arges in care va investi cateva milioane de marci germane.

Firma este cunoscuta in Romania datorita budincii Dr. Oetker si a aditivilor de patiserie (praf de copt si zahar vanilinat). Oficialii companiei prefera sa pastreze confidentiala cifra exacta a investitiei.

Dr. Oetker, a intrat in Romania in 1998, cand a cumparat Regal Corporation din Domnesti, Arges, o mica firma producatoare de budinci si zahar vanilinat.

Inainte de acest an, produsele purtand marca Dr.Oetker erau prezente pe piata romaneasca prin intermediul importatorilor. Anul acesta, cresterea vanzarilor a facut rentabila productia locala.

Dr. Oetker Romania vinde deserturi (budinca-Pudding, Praf de inghetata), aditivi pentru patiserie (Praf de copt, zahar vanilinat), aditivi pentru conserve ( Gelfix, Pikant fix), mA1sli Vitalis si pizza Ristorante.

Noua linie de productie va creea 100 de noi locuri de munca, iar vanzarile primului an de activitate a noii fabrici vor avea o crestere estimata de 20%. Produsele congelate si muesli Vitalis sunt importate si comercializate de firma romaneasca.

In acest moment, compania are pe piata romaneasca mai mult de 70 de produse, 90% fiind produse aici, in conditiile in care primul produs - zahar vanilinat - a fost produs in Romania in 1999.

Firma estimeaza pentru 2001 o crestere a vanzarilor pe piata romaneasca de 20%.

"Pana acum profitul a fost simbolic, pentru ca investitiile au fost mari. Capitalul social a fost marit de curand si suntem in Romania cu intentia de a investi pe termen lung", spun reprezentantii companiei.

Oficialii companiei afirma ca segmentul de piata vizat sunt femeile cu cu venituri medii si mari, Dr.Oetker fiind produse din clasa premium.

"Lumea noastra este in bucatarie: femei cu varsta peste 25 de ani, cu sau fara copii, carora le place sa faca prajituri. Produsele noastre garanteaza reusita oricarei retete chiar daca persoana care le foloseste nu este foarte experimentata", sutin sursele citate.

In afara de divizia alimentara, grupul german Oetker are afaceri si in alte domenii cum ar fi bauturi alcoolice si nealcoolice, transporturi maritime, finante, banci si hoteluri. Berea Clausthaler, Radeberger, sampania Henkell Trocken, sampania FA1rst van Metternich sunt cateva marci de sub umbrela Oetker.

Dr.Oetker este prezenta in 26 de tari, avand mai mult de 5000 de angajati cu o cifra de afaceri de peste 2 mld. DEM. Cifra totala de afaceri a grupului Oetker este in jur de 8,5 miliarde DEM.





Dr. Oetker mizeaza pe romancele din bucatarie



Decizia de a investi intr-o fabrica noua a fost luata la sfarsitul anului trecut din motive de spatiu si capacitate de productie.

In acest scop, terenul aferent constructiei a fost achizitionat anul trecut la Curtea de Arges si constructia a inceput deja din Noiembrie 2000. Noua fabrica este structurata pe trei nivele, pe o suprafata de 5000 mp. Tehnologia este adusa exclusiv din Germania.

Dr. Oetker Romania, producatorul deserturilor Dr.Oetker si al aditivilor pentru patiserie si pentru conserve, este lider de piata in acest segment, avand o cota mai mare de 50%.

Dr.Oetker Romania a avut in 2000 o cifra de afaceri de cateva milioane de marci germane, iar cresterea estimata pentru 2001 este de 20%.

"Pana acum profitul nostru este simbolic si este normal sa fie asa, luand in considerare investitiile mari. Capitalul social a fost marit de curand si suntem in Romania cu intentia de a investi pe termen lung", spun reprezentantii companiei.

"Consumatorii produselor noastre sunt femeile cu venituri medii si mari, Dr.Oetker fiind produse premium (calitate inalta). Lumea noastra este in bucatarie: femei cu varsta peste 25 de ani, cu sau fara copii, carora le place sa faca prajituri.

Produsele noastre garanteaza reusita oricarei retete chiar daca persoana care le foloseste nu este foarte experimentata", sutin sursele citate.

"Competitia este impartita pe segmente: pentru deserturi competitorii nostri sunt Darling, Malita, Ruf, European Food iar pentru aditivii de patiserie si pentru conserve avem competitori regionali, locali pe care nu-i ignoram dar afacerile acestora sunt mult mai reduse.

Produsele importate cum ar fi Pizza Ristorante si mA1sli Vitalis se concureaza cu producatori locali in cazul pizzelor si cu Nestle in segmentul mA1sli. Pentru moment nu avem un competitor international stabilit in Romania.

Startegia noastra de marketing se bazeaza pe campanii pe fiecare segment in parte si utilizam si publicitatea clasica dar si actiuni la punctele de vanzare. Dr. Oetker Romania are o politica de expansiune.

Strategia pe termen mediu se bazeaza pe investitii anuale, fara sa luam in calcul investitia in noua fabrica", delara oficialii companiei.

In 2001, Dr.Oetker lanseaza 10 produse noi, jumatate din acestea fiind deja pe piata, iar reprezentantii companiei afirma ca reactia consumatorilor era previzibila: "romanii au nevoie de calitate deci de noi".

Distributia se face prin intermediul firmelor de distributie din fiecare judet in parte si produsele sunt prezente peste tot. "Prezenta produselor noastre in locurile in care consumatorii le cauta este una din cheile succesului" sustin oficialii Dr.Oetker.





Dr. Oetker a inventat praful de copt

Istoria firmei Dr.Oetker a inceput in 1891 in Bielefeld-Germania, cand August Oetker a inventat praful de copt. Fondatorul marcii lucra intr-o farmacie si auzea plangerile gospodinelor referitoare la rezultatele slabe de coacere a prajiturilor.

Asa a venit remarcabila idée si August Oetker a inceput sa caute combinatia perfecta a ingredientelor ce compun praful de copt, astfel incat sa garanteze reusita rezultatului obtinut in urma coacerii aluaturilor. Acesta a fost primul produs ce a stat la baza marcii si companiei Dr.Oetker.

Urmatoarele produse dezvoltate au fost zaharul vanilinat si mixul original pentru Pudding. In anii care au urmat portofoliul de produse s-a diversificat si in 1908 a fost infiintata prima filiala straina cu sediul la Viena.

Portofoliul de produse Dr.Oetker inseamna astazi peste 250 de produse.

Incepand din 1970 pizza congelata face parte din viata noastra tot de la Dr.Oetker.

In prezent, produsele purtand marca Dr.Oetker sunt peste tot in Europa de vest.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO