Prima pagina

Dezamagire de iarna pentru producatorii de cosmetice

08.05.2003, 00:00 12

Iarna lunga si grea a dat peste cap si previziunile companiilor din industria cosmetica, ai carei reprezentanti s-au declarat dezamagiti.
Ei spun ca inceputul anulului, mai precis primele trei luni, au fost neasteptat de slabe.
"Principala tendinta pe piata cosmeticelor, manifestata in primele trei luni ale anului 2003 a fost o scadere destul de accentuata a vanzarilor" a spus Constantin Tudorache, directorul general al importatorului de produse cosmetice Romsar Cosmetics.
"Consecintele pentru noi au fost ca in loc sa realizam o crestere ambitioasa planificata, rezultatele pe primul trimestru au fost doar cu putin peste perioada similara a anului 2002," a spus Tudorache.
Romsar a inregistrat vanzari de 4,2 milioane de euro pe primul trimestru al anului, fata de 4,1 milioane de euro in primul trimestru al anului 2002.
Compania, apartinand grupului grec Sarantis, distribuie pe piata romaneasca marci ca Johnson&Johnson, Neutro Roberts sau L'Oreal.
Dar care ar fi motivele dezamagirii?
"Vanzarile mai mari din noiembrie-decembrie 2002, impactul cresterii cheltuielilor de intretinere din perioada de iarna, mult mai grea decat de obicei si relaxarea procedurilor de creditare din partea bancilor pentru apartamente si aparate electrocasnice, fapt care a produs o redirectionare a consumului," a spus seful Romsar.
El a adaugat: "Nu trebuie uitat faptul ca leul s-a devalorizat in ritm destul de accelerat fata de euro (cu 6% fata de ultima luna a anului 2002), adaugand o presiune suplimentara asupra rezultatelor financiare a companiilor importatoare."
Si directorul general al Beiersdorf (BDF) Romania, Richard Frisch, s-a declarat dezamagit de felul cum au mers vanzarile pana acum.
"A fost un an dificil pana acum, iar compania noastra este dezamagita. Cred ca am avut aceleasi rezultate ca anul trecut", a spus Frisch, care n-a oferit date exacte privind vanzarile.
El a adaugat ca luna aprilie pare sa marcheze inceputul unei perioade de "dezghet" al vanzarilor.
"Iarna a trecut, facturile la intretinere vor scadea, asa incat speram ca piata sa-si revina," a spus Frisch.
Si Tudorache de la Romsar crede acest lucru, mentionand ca, incepand cu luna aprilie, a constatat o revigirare a pietei si o crestere de circa 10% fata de nivelul lunilor anterioare.
"Mi-e greu sa dau o explicatie privind aceasta crestere. Pastele si 1 Mai au fost evenimente punctuale, dar nu stiu daca trendul de crestere va continua," a spus Tudorache.
BDF Romania, cunoscut datorita marcii Nivea, a avut anul trecut vanzari de 18 milioane de euro, cu 20% mai mari fata de 2001.
Reprezentantii BDF avertizau inca de anul trecut in legatura cu scaderea pietei, in ciuda diversificarii continue a produselor.
Atunci insa cauzele nu tineau de greutatile iernii, ci de nivelul scazut al veniturilor care, in opinia lui Frisch, "nu permite consumatorilor sa-si cumpere tot ce si-ar dori."
Un studiu realizat de compania de crecetare de piata GfK Romania arata ca piete precum cea a cafelei, a uleiului, margarinei, a pastei de dinti si a samponului au inregistrat scaderi intre 3% si 6% in primele doua luni ale anului, fata de lunile ianuarie/februarie ale anului trecut. Cauzele presupuse ar fi tot cresterea cheltuielilor de intretinere si "deturnarea" disponibilitatilor populatiei catre vanzarile in rate pe masura scaderii dobanzilor. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO