Prima pagina

Creditul de consum nu a murit, spun retelele de electrocasnice

12.02.2004, 00:00 15



Intrarea in vigoare luna aceasta a noilor normelor de creditare stabilite de Banca Nationala a Romaniei s-a simtit in afacerile retelelor de magazine electronice si electrocasnice, cele care au beneficiat anul trecut cel mai mult de pe urma exploziei ratelor. Nu este insa nimic pierdut, spun retelele de electrocasnice care incearca sa readuca oamenii in magazine.



"Era de asteptat o scadere a traficului din magazine, ca urmare a efectului psihologic indus de mediatizarea noilor norme de creditare. Oamenii s-au ferit sa intre in magazine, chiar daca noile reglementari nu difereau foarte mult de cele existente" este de parere Dan Ostahie, directorul general al retelei Altex.



Parerea este sustinuta si de ceilalti jucatori din piata. "Chiar si oamenii care au intrat in magazine nu au fost chiar atat de hotarati in a contracta un credit asa cum erau cei care intrau in urma cu doua-trei luni", sustine directorul general al retelei Domo, Mihail Laptoiu.



Marius Ghenea, directorul general al retelei Flanco pune la randul sau situatia din magazine pe seama mediatizarii intrarii in vigoare a noilor norme, in lunile decembrie si ianuarie. "Consumatorilor li s-a indus o perceptie conform careia de la 1 februarie nu se vor mai acorda credite de consum, iata de ce ei nici nu au mai venit la magazine dupa 1 februarie. A fost extrem de scazut nu doar traficul de cumparatori, dar chiar si cel de vizitatori interesati de informatii sau produse" spune Ghenea.



Pentru a contracara efectele negative, care s-ar putea chiar reflecta in rezultatele lor financiare, retelele de magazine au decis insa ca nimic nu este prea putin pentru a readuce oamenii in magazine.



an aceste conditii pauzele publicitare dintre filme incep din nou sa fie asaltate de reclame ale retelelor de magazine Altex, Flanco sau Domo.



Reteaua Altex, care are in prezent contracte cu trei dintre bancile de pe piata romaneasca pentru acordarea de credite (Banca Comericala Romana, Banc Post si FinansBank), spune ca are un credit pregatit pentru orice posibil client.



"Este de ajuns doar ca un client sa vina in magazin, cu aceleasi acte ca si inainte de intrarea in vigoare a noilor reglementari, si in urma scoringului, acesta poate accesa un credit care il avantajeaza, fie fara avans, fie fara girant sau orice alta varianta agreata de bancile cu care lucram" spune Dan Ostahie, care adauga ca acesta este un prim pas pe care compania vrea sa il faca in vederea trecerii la un sistem de credit personalizat. Daca in cazul Flanco, de credite se ocupa in mod exclusiv compania Credisson, reteaua Domo a optat pentru readucerea oamenilor in magazine prin extinderea perioadei de creditare la 48 luni - fata de 36 pana acum. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO