Prima pagina

Creditul de consum atrage inca un jucator specializat

27.11.2003, 00:00 11

Cresterea creditarii atrage noi jucatori specializati pe aceasta piata. Dupa suedezii de la Credisson, acum a venit randul israelienilor de la TBIa€“ un fond de investitii, sa lanseze pe piata o companie de consumer finance: TBI Credit.
"Este o tendinta la nivel mondial care incepe sa se regaseasca si in Romania. Piata romaneasca nu este inca exploatata din punctul de vedere al creditului de consum", apreciaza Victor Caplescu, director de vanzari la TBI Credit, compania specializata in credit de consum nou infiintata.
Dupa ce a devenit actionarul majoritar al societatii de asigurari Omniasig, TBI si-a infiintat propria companie de leasing - TBI Leasing, speculand oportunitatea oferita de acest domeniu inca subdezvoltat in Romania. De altfel, reprezentantii fondului au afirmat inca de acum doi ani ca sunt vor sa detina o banca pe piata romaneasca, prin achizitie sau o investitie de la zero.
TBI Credit vine astfel pe o piata aproape virgina, cea a creditului de consum, unde principalul jucator, Credisson, detine potrivit propriilor estimari, peste jumatate din piata.
Credisson a rezultat tocmai prin externalizarea activitatii de creditare a celui mai mare retailer roman de electronice si electrocasnice, Flanco, fiind prima companie de acest tip de pe piata.  Compania desfasoara in prezent parteneriate pe langa retailerul Flanco si cu producatorul de mobila Elvila, companiile din domeniul IT Best Computers si Romsoft, proprietara magazinelor Depozitul de Calculatoare.
TBI Credit inca nu a dezvaluit cu ce companii va lucra. Reprezentantii sai afirma ca sunt deja incheiate  300 de conventii cu furnizori din diferite domenii, fiind insa in discutii pentru extinderea portofoliului.
"Acoperim cinci categorii de produse. Pe langa produsele electronice si electrocasnice si calculatoare, avem parteneriate si cu companii din domeniul mobilei, al decoratiunilor sau chiar al ecipamentelor si uneltelor", a completat oficialul TBI Credit. Victor Caplescu spune ca TBI Credit nu concureaza direct cu Credisson. "Noi vom oferi un serviciu diferit fata de ceea ce exista acum pe piata", a spus Caplescu, fara sa dea mai multe amanunte. 
Pentru acest an piata creditului de consum din Romania este estimata la 250 de milioane de dolari, urmand ca anii viitori sa explodeze pe fondul dezvoltarii altor segmente in afara produselor electronice si electrocasnice, care au fost vedetele ultimului an. Astfel, creditele pentru achizitia de produse IT si multimedia, precum si cele destinate amenajarii locuintei ar putea cunoaste anii viitori o crestere puternica, ce ar permite pietei de credit de consum sa depaseasca jumatate de miliard de dolari pe termen mediu. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO