Prima pagina

Cine castiga din "voucere"?

17.12.2002, 00:00 17

Grupul grec Marinopoulos, care opereaza in Romania magazinele Marks & Spencer si Beauty Shop si cel turc Fiba, care opereaza supermarketurile Gima au lansat in aceasta iarna ca parte a strategiei de promovare a vanzarilor, un sistem de vouchere adresat companiilor. Ce inseamna de fapt acest lucru?
In loc sa acorde bani angajatilor de sarbatori, o companie poate acorda vouchere achizitionate de la Marks& Spencer sau Gima, cu care angajatul isi cumpara orice produs doreste din magazinele respective.
"Am lansat aceste vouchere pentru ca ele exista in toata lumea si ne dau posibilitatea sa oferim cadouri" a declarat Girorgos Bethavas, country managerul grupului Marinopoulos. "Romanii inca nu au aflat de aceasta modalitate de promovare, este deocamdata doar o incercare," a adaugat Bathavas. Potrivit acestuia, pana acum au fost vandute vouchere de 10.000 de dolari pentru Marks & Spencer si 15.000 de dolari pentru Beauty Shop, clientii fiind companii din industria bancara, a telecomunicatiilor, dar si institutii de stat.
Pentru Gima, nu este prima data cand au fost vandute vouchere. "Am decis ca anul acesta sa ne concentram mai puternic asupra acestei activitati, dupa ce am experimentat-o anterior in Turcia. Pentru angajatori este mult mai politicos sa acorde un astfel de voucher angajatilor decat sa le acorde bani intr-un plic" spune Hakan Gun, director adjunct de marketing la Gima. "Pentru angajati, este mai bine deoarece au posibilitatea sa-si aleaga produsul pe care il doresc mai mult si de care au nevoie" adauga reprezentantul Gima.
Sistemul de vouchere are insa si avantaje fiscale pentru angajator. "Companiile pot oferi angajatilor astfel de cadouri, vacante, in limita a 1,5% din fondul de salarii. Ce depaseste aceasta limita este considerat cheltuiala nedeductibila. Dar chiar si in acest caz, managementul poate prefera sa dea dea astfel de vouchere decat prime cash. Primele sunt deductibile, deci se salveaza 25% plata impozit pe profit, dar daca se ia in calcul impozitul pe venit de 40% plus toate darile catre stat, din 100 $ prima raman 30$. Deci rezultatul final este mai avantajos" spune Gabriel Biris, consultant la cabinetul de consultanta fiscala si audit Haarman Hemmelrath & Partner. "Aceste metode sunt de fapt o reactie normala la presiunea mare a fiscalitatii asupra companiilor" conchide Biris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO