Prima pagina

Carrefour Romania a fost preluat integral de Hyparlo

21.01.2005, 00:00 49

Afacerile bune inregistrate in Romania au determinat gigantul francez Carrefour sa isi mareasca participatia pe care o detinea la Hyparlo, unul dintre cei mai importanti francizati ai sai. Fiecare din cele doua grupuri franceze detinea 50% din actiunile Carrefour Romania, compania care opereaza cele patru hypermarketuri Carrefour de pe piata locala.
"Odata cu rezultatele foarte bune obtinute de Carrefour Romania, cele doua grupuri au intarit parteneriatul pe care il aveau", a declarat pentru ZF Francois Oliver.
Carrefour a decis sa isi majoreze participatia in cadrul grupului Hyparlo de la 20% cat era pana acum, la 48,9%. Tranzactia, care va fi finalizata pana in luna martie, a fost mai complexa si a implicat in schimb preluarea de catre Hyparlo a participatiei Carrefour in cadrul companiei din Romania, care a devenit astfel singurul actionar.
Noua structura de actionariat nu va implica schimbari la Carrefour Romania, spun reprezentantii companiei, in privinta strategiei de dezvoltare sau a finantarii .
"Totul va ramane exact la aceiasi parametri ca si pana acum", adauga Oliver.
De la deschiderea primului magazin din Romania, in anul 2001, francezii au declarat permanent ca traficul si mai ales vanzarile din magazine le-au depasit cu mult asteptarile, ajungandu-se chiar ca hypermarketul Carrefour Orhideea sa ajunga al treilea magazin din reteaua Carrefour din lume din punctul de vedere al traficului.
Planurile Carrefour Romania prevad deschiderea a cate doua magazine pe an pe termen mediu, ceea ce ar permite companiei sa atinga 15 magazine la orizontul anului 2010. Magazinele ce vor fi deschise in urmatoarea perioada sunt situate, potrivit datelor din piata, in Galati, Ploiesti si Bucuresti.
Obiectivul final anuntat de reprezentantii Carrefour pentru piata romaneasca este de 20-25 de magazine, investitiile urmand a depasi 500 de milioane de euro. Investitiile in magazinele Carrefour de pana acum depasesc 140 de milioane de euro.
Cele patru hypermarketuri Carrefour deschise pe piata romaneasca urmau sa permita companiei la nivelul anului trecut o dublare a cifrei de afaceri faa de cele aproape 120 de milioane de euro inregistrate in 2003 cu doar doua magazine operationale. Mai mult, Carrefour va trece anul acesta, spun reprezentantii sai, pe profit, fiind pentru prima data cand se intampla acest lucru de la intrarea francezilor pe piata locala.
Singurul concurent direct al Carrefour pe segmentul hypermarketurilor din Romania este tot un grup francez, Cora, care detine un hypermarket de 50 de milioane de euro in Pantelimon, zona est a capitalei. Cora mai are in constructie un alt magazin in zona de vest a Capitalei pe locul fostei fabrici de lapte Miorita si se afla in discutii, potrivit informatiilor din piata, pentru achizitionarea altor terenuri in tara.
Grupul Hyparlo este unul dintre cei mai importanti francizati ai Carrefour, fiind o afacere de familie, fondata de Robert Arlaud. Hyparlo exploateaza 16 hypermarketuri sub sigla Carrefour, cu o suprafata cuprinsa intre 6.000 si 10.000 de metri patrati, dintre care 12 sunt situatein Franta, iar 4 in Romania.
Cele 4 magazine de pe piata romaneasca reprezinta aproximativ 20% din cifra de afaceri totala a grupului Hyparlo, urmand ca ponderea sa se dubleze in urmatorii doi ani. Pe termem mediu, pe fondul expansiunii puternice a numarului de magazine, activitatea din Romania va depasi ca volum, spun reprezentantii Hyparlo, pe cea din Franta. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO