Prima pagina

Carrefour, in pole position pentru ocuparea magazinului Univers'all de la Unirea

Carrefour, in pole position pentru ocuparea magazinului Univers'all de la Unirea
08.02.2007, 18:11 23

Carrefour, cea mai mare retea de hipermarketuri la nivel national, ar putea deschide un magazin in punctul zero al Bucurestiului


Spatiul comercial din spatele Unirea Shopping Center, in care pana nu demult a functionat supermarketul Univers'all, va fi preluat in decurs de o saptamana de Carrefour, Billa sau Gimrom, operatorii retelei G'market, in pole position pentru ocuparea locatiei aflandu-se reteaua Carrefour, care ar putea deschide un magazin in urmatoarele trei luni.

Compania Univers'all Trading, operatorul retelei, a fost declarata la inceputul acestui an insolventa de catre instantele judecatoresti din cauza restantelor catre furnizori.

"Au loc negocieri pentru preluarea respectivului spatiu cu retelele Carrefour, Billa si G'market si in decurs de o saptamana urmeaza a fi aleasa una dintre oferte", sustin surse apropiate afacerii.

Totodata, omul de afaceri Razvan Petrovici, care pana anul trecut controla reteaua de 14 magazine, spune ca "nu se pune problema vanzarii spatiului" dar admite ca se afla in discutii pentru vanzarea operatiunilor si inchirierea locatiei.

Pretul spatiilor comerciale in zonele centrale ale Bucurestiului este cuprins intre 3.000 si 5.000 de euro/mp, potrivit consultantilor de pe piata imobiliara, valoare la care o eventuala tranzactie ar putea depasi valoarea de 15 mil. euro, tinand cont de suprafata totala a spatiului, de aproximativ 5.300 de metri patrati.

Operatorii lantului Carrefour par a fi cel mai aproape de semnarea unei intelegeri pentru ocuparea spatiului, surse din cadrul companiei afirmand ca "procesul de recrutare a personalului pentru respectiva locatie a inceput deja. Deschiderea magazinului ar putea dura aproximativ trei luni".

Oficial, reprezentantii Carrefour nu au vrut sa faca niciun comentariu.

Varianta Carrefour este intarita si de catre reprezentantii Billa Romania, care declara ca respectiva locatie nu mai este atractiva pentru ei.

"Am primit oferta pentru acest magazin, insa pretul ni s-a parut prea mare si am considerat ca spatiul de vanzare are cateva inconveniente, precum parcarea subterana pe care femeile, in general, nu o prefera", a spus Wolfgand Janisch, CEO Billa Romania.

Reprezentantii Gimrom nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru mai multe comentarii. Acestia insa nu ar fi la prima tranzactie cu reteaua Univers?all, dupa ce pe finalul anului trecut au achizitionat pentru circa un milion de euro operatiunile magazinului din Iasi, pe care l-au deschis sub brand G'market la inceputul acestui an.

Astfel, tocmai retelele internationale de retail care, prin politicile agresive de expansiune au provocat scaderea vanzarilor retelei Univers'all si mai apoi inchiderea retelei, au ajuns sa fie principalii ocupanti ai spatiilor fostelor magazine.

Dupa ce a decis inchiderea retelei, Razvan Petrovici a inceput vanzarea retelei bucata cu bucata, in mai putin de o luna renuntand la locatiile din Sibiu, Iasi, Targu-Mures, Suceava si Tarnaveni. Pe langa supermarketuri, reteaua cuprindea si patru magazine de cartier in Constanta, operate sub brandul Uni'all, care ar putea fi obiectul unei singure tranzactii cu operatorii retelei Profi.

Pe de alta parte, compania CDE Interex, parte a grupului francez Intermarche, a fost primul cumparator al unui fost magazin Univers'all, achizitionand locatia din Sibiu.

Pe lista cumparatorilor retelei Univers'all a intrat si compania Romstal, care a cumparat imobilele detinute in Targu-Mures si Suceava, intr-o tranzactie de peste cinci milioane de euro.

Si retailerul Spar s-a aratat interesat de achizitionarea unui alt magazin Univers'all, cel de la Timisoara, pentru care oficialii companiei au declarat ca au facut o oferta.

Prin deschiderea unui magazin Carrefour in zona Pietei Unirea, operatorii retelei ar putea da o a doua lovitura pe piata locala de retail, tinand cont ca hipermarketul Carrefour Orhideea se afla in momentul de fata pe locul trei in Europa ca volum de vanzari, potrivit reprezentantilor companiei.

Reteaua de supermarketuri Billa a anuntat totodata ca anul acesta va derula un proces agresiv de extindere, prin deschiderea a 8-10 magazine in tara, care ar duce reteaua catre un total de 30 de unitati.

Retailerii internationali au inceput in ultimii ani un proces agresiv de extindere, ajungand la un total de 263 de magazine la nivel national, acoperind fiecare judet din tara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO