Prima pagina

Carrefour a atins pragul de rentabilitate

01.04.2004, 00:00 43

La trei ani dupa ce deschis primul hypermarket in Bucuresti, grupul francez Hyparlo, care asigura managementul retelei de magazine Carrefour in Romania incepe sa simta in conturile sale ca nu s-a inselat atunci cand a ignorat statisticile si a decis sa se implice pe piata romaneasca. Pragul de rentabilitate a fost depasit, iar de anul acesta compania ar putea realiza chiar profit.


"Performantele de pe piata romaneasca au fost superioare previziunilor initiale. Pragul de rentabilitate a fost de acum atins, rezultatul din exploatare fiind aproape echilibrat, iar capacitatea de autofinantare pozitiva" a declarat pentru Ziarul Financiar Gilles Venet, director financiar al grupului Hyparlo.


Potrivit acestuia, anul trecut vanzarile companiei au crescut cu peste 29% in conditiile in care a fost deschis in toamna al doilea hypermarket in Bucuresti.


"Anul acesta vom exploata 4 hypermarketuri in Romania (al treilea a fost deschis in urma cu putin timp in vestul Bucurestiului, iar al patrulea va fi deschis in toamna la Brasov - n. red), ceea ce ne va consolida pozitia pe piata" a completat Venet.


In aceste conditii estimarile oficialului Hyparlo pentru acest an vizeaza dublarea cifrei de afaceri din Romania, ceea ce va permite ca rezultatul din exploatare sa fie puternic pozitiv, iar rezultatul net sa se apropie de echilibru.


"Acestea sunt in mare tendintele pe care le anticipam avand in vedere performantele pe care le-au avut magazinele din Chiajna si din Orhideea, care au fost operationale pana in prezent" a explicat Venet.


Anul trecut cele doua hypermarketuri Carrefour din Bucuresti au realizat vanzari de aproape 128 milioane euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul precedent, cand era un singur magazin operational.



Hypermarketurile Carrefour de pe piata romaneasca sunt operate de compania Hiproma, un joint venture intre gigantul Carrefour si unul dintre principalii francizati ai sai, grupul Hyparlo, fiecare detinand jumatate din actiuni. Managementul companiei Hiproma este asigurat de Hyparlo.


Grupul francez opereaza in acest moment pe langa hypermarketurile din Bucuresti, inca 12 in Franta. In 2003, cifra de afaceri din Romania a reprezentat 13% din cifra de afaceri pe care Hyparlo, a realizat-o cu hypermarketurile din Franta. Potrivit estimarilor Hyparlo, in 2006, cifra de afaceri din Romania va ajunge la jumatatea celei realizate in Franta, pentru ca in 2010, vanzarile din Romania sa le depaseasca pe cele din Franta.


Avand in vedere ritmul de extindere anuntat de oficiali, de doua magazine pe an, la orizontul anului 2010 vor fi operationale 15 hypermarketuri Carrefour in Romania.


Hyparlo a venit pe piata romaneasca in anul 1999, iar la jumatatea anului 2001 a deschis primul sau hypermarket in zona de vest a orasului, la iesirea spre Pitesti. Vanzarile acestui magazin au fost in primele sase luni de trei ori mai mari decat estimau studiile de piata. In aceste conditii, compania a decis sa accelereze ritmul de expansiune din Romania si in toamna anului trecut compania a deschis al doilea sau hypermarket in Grozavesti, zona centrala a orasului, iar in luna februarie a acestui an al treilea in Colentina, in zona de est a orasului.


In toamna anului trecut a aparut si primul concurent direct al Carrefour in Romania. Cora, un alt grup francez specializat in hypermarketuri, a deschis un magazin in Pantelimon, in zona de est a oratului Bucuresti si a inceput constructia celui de-al doilea magazin situat in zona de vest a orasului pe axa ce uneste cele doua hypermarketuri Carrefour operationale in prezent.


Cele trei hypermarketuri Carrefour au suprafete de vanzare intre 8.500 si 10.000 de metri patrati, in timp ce hypermarketul Cora 16.000 de metri patrati. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO