Prima pagina

Asigurarile de viata incep sa-si merite investitiile

30.03.2005, 00:00 17

Asigurarile de viata au inceput sa devina o afacere profitabila pentru tot mai multi jucatori din piata.


AIG Life a anuntat trecerea pe profit in 2004, in al saselea an de activitate, iar divizia de asigurari de viata a Allianz-Tiriac Asigurari se pregateste sa faca acelasi lucru incepand cu 2005.


Profitul brut anuntat de AIG Life s-a cifrat anul trecut la 2 milioane de euro, fata de pierderea de 121.500 euro inregistrata in 2003. Mai mult, pentru anul in curs asiguratorul preconizeaza un profit de cel putin 3,4 milioane de euro (125 miliarde de lei, la cursul curent), ceea ce ar insemna o crestere de 70%. Martin Zonneveld, general manager al AIG Life, a calificat rezultatul companiei in 2004 drept "prezentabil" intr-o industrie in care "este nevoie sa investesti inainte de a face bani".


Aviva Romania nu a trecut nici in acest an pe profit, insa compania detinuta de grupul britanic de asigurari si servicii financiare a inceput sa functioneze pe piata cu un an mai tarziu decat AIG Life, in 2000. Pierderile societatii au fost reduse insa sistematic in fiecare an, de la 4,8 milioane de euro in 2001 la 2,55 milioane de euro in 2003. Pentru 2004, compania nu a precizat rezultatul obtinut. Reprezentantii Aviva Romania au subliniat doar ca nici o firma de asigurari, in primii cinci ani de activitate, nu inregistreaza profit.


Compania de asigurari ING a trecut la rezultate pozitive inca din 2002, tot al saselea an de functionare (ING Asigurari de Viata a fost inmatriculata in 1997): de la pierderi de 2,74 milioane de euro in 2001, la un profit de 2,70 milioane de euro in 2002. Acelasi lucru s-a intamplat cu Omniasig Asigurari de Viata, care a incheiat 2002 cu un profit de 0,38 milioane de euro, fata de pierderea de 0,28 milioane de euro din 2001.


In 2004, ING Asigurari de Viata a raportat un profit brut de 4,9 milioane de euro, comparativ cu profitul net de 2,1 milioane de euro din exercitiul precedent.


Grawe Romania (care a achizitionat la inceputul acestui an o alta companie de asigurari de viata cu capital austriac, Sara Merkur) a inregistrat rezultate pozitive din 2001, desi s-a lansat la sfarsitul anului 2000. Explicatia este ca societatea lucreaza doar prin brokeri, asa ca nu a avut de investit intr-o forta proprie de vanzare.


Si compania Allianz-Tiriac afirma ca asteapta pentru anul acesta intrarea pe profit in sectorul asigurarilor de viata. Firma a intrat pe aceasta piata in 2001, la un an de la achizitia de catre gigantul german Allianz. Pierderile de pe viata, de cateva milioane de euro, au fost sustinute din profitul din asigurari generale.


Dublarea incasarilor anul trecut in asigurari de viata, pana la aproape 10 mil. euro, si intrarea pe profit asteptata pentru anul acesta au fost pregatite de restructurarea in corpore a fortei de vanzari, la inceputul anului trecut.


"Am renuntat la mai mult de jumatate din forta de vanzari. Am schimbat procedurile, am cautat oameni de calitate. Am incercat sa impunem o disciplina nemteasca acolo unde domnea o atmosfera cam latino", a explicat Ileana Cucos, directorul general adjunct al societatii, care se ocupa de sectorul de asigurari de viata.


In plus, decizia de a  vinde asigurari de viata prin reteaua de asigurari generale a insemnat folosirea unui canal "cald" de vanzari, dar si micsorarea costurilor de vanzare a politelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO