Prima pagina

Aro a intrat in topul celor mai proaste idei de afaceri

19.03.2003, 00:00 63

Initiativa angajatilor Aro Campulung de a dona sperma pentru a face rost de bani pentru companie, care a facut inconjurul lumii la sfarsitul anului trecut, ocupa pozitia a opta intr-un clasament al celor mai proaste 101 idei de afaceri din lume in 2002, realizat de revista Business 2.0.
In luna noiembrie a anului trecut, aproape 100 de angajati ai producatorului roman de autovehicule au anuntat ca intentioneaza sa doneze sperma in cadrul unei clinici de fertilitate pentru a reduce datoriile companiei. Ideea le-a venit dupa ce au auzit ca in Timisoara o astfel de clinica ofera unui donator echivalentul a 50 de dolari, in conditiile in care salariul unui muncitor la Aro este de aproximativ 80 de dolari. Producatorul de autovehicule Aro Campulung a incheiat anul 2002 cu pierderi de circa 7,35 milioane dolari. "Angajatii producatorului roman de autovehicule doreau ca, donand sperma, sa stearga datoriile de 20 de milioane de dolari ale companiei. Potrivit unor statistici, fiecare angajat ar fi trebuit sa doneze de 400 de ori", scrie Business 2.0. Aro Campulung avea, anul trecut, circa 3.500 de salariati.
Publicatia il citeaza pe purtatorul de cuvant al sindicatului de la Aro spunand ca reprezentantii conducerii le-au cerut sa vina cu o solutie pentru situatia firmei, iar ei au dat o varianta "la care nici cei mai buni economisti nu s-au gandit".
Comentariul Business 2.0 sta sub titlul: "Milton Friedman a refuzat sa comenteze aceasta idee". Friedman este laureat al premiului Nobel pentru economie.
Cea mai proasta alegere in afaceri din anul 2002 a facut-o, conform clasamentului revistei lunare, firma americana de marketing Cliff Freeman & Partners, angajata de lantul de magazine Midas.
Firma a lansat pe posturile de televiziune din Statele Unite o campanie publicitara in care aparea o femeie in varsta intr-un magazin Midas, care cand auzea de garantia "pe viata" pe care compania o oferea pentru produsele sale, isi ridica bluza si intreba "Atunci ce puteti face cu astea?". Reclama a fost curand retrasa de la posturile care o difuzau.
In editia precedenta a clasamentului Business 2.0, prima pozitie a fost ocupata de grupul energetic Enron. "Grupul a inregistrat in registrele sale contabile venituri suplimentare de miliarde de dolari, cu ajutorul unor parteneriate complicate, ignorand avertismententele angajatilor sai si ajutandu-si directorii sa se imbogateasca, pe cheltuiala investitorilor si salariatilor. Enron a crezut ca toate acestea nu se vor afla niciodata", scria, anul trecut, publicatia lunara despre protagonistul unuia dintre cele mai mari falimente din istoria sectorului corporatist american.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO