Politică

Poşta Română răspunde întrebărilor: Compania încurajează utilizarea votului prin corespondenţa

Poşta Română răspunde întrebărilor: Compania...

Autor: Petru Mazilu

05.12.2020, 20:44 114

Poşta Româna a răspuns prin inntermediul unui comunicat de presă întrebărilor legate de voturile prin corespondenţă. Reprezentanţii companiei susţin că au respectat toate regulile şi că au făcut demersurile necesare pentru a încuraja procedura. Totodată, ei au prezentat cifrele cerute de autorităţi.

Potrivit comunicatului, Compania Naţională Poşta Română, în calitate de furnizor naţional de servicii poştale, a realizat în parteneriat cu Autoritatea Electorală Permanentă, serviciile de expediere a documentelor electorale către cetăţenii români din diaspora care şi-au exprimat intenţia de a vota prin corespondenţă. De asemenea, Poşta Română, în baza angajamentului asumat în parteneriatul cu AEP, realizează şi serviciul de predare a plicurilor, conţinând buletinele de vot recepţionate din străinătate, până în data de 3 decembrie, ora 23:59.

Reprezentanţii companiei susţin că activitatea de distribuire efectivă a plicurilor electorale expediate de Poşta Română se realizează de fiecare operator poştal naţional, din ţara în care românii din diaspora au rezidenţa. Pentru a evita întârzierile, Poşta Română a expediat, prin punerea la dispoziţia tuturor administraţiilor poştale străine, plicurile electorale în intervalul 2 - 13 noiembrie. Algoritmul de distribuire a plicurilor electorale a avut în vedere acoperirea cu prioritate a ţărilor mai îndepărtate şi unde expedierea s-a realizat pe cale aeriană, tocmai pentru ca cetăţenii din aceste ţări să aibă la dispoziţie suficient timp pentru a îşi exercita votul, susţin cei de la Poşta Română.

Reprezentanţii companiei mai spun că Poşta Română, fiind parte din Uniunea Poştală Universală, a menţinut un dialog constant cu toate administraţiile poştale străine pentru a trata cu prioritate toate timiterile poştale electorale (atât în cadrul procesului de expediere cât şi de returnare) astfel încât procesul de prelucrare privind trimiterile poştale să fie accelerat. În plus, pentru a elimina impredictibilitatea curselor aeriene, Poşta Română a utilizat cursele auto proprii pentru serviciul de returnare a plicurilor electorale, predate de administraţiile poştale străine din Marea Britanie, Germania, Italia, Moldova, Serbia, Bulgaria şi Ungaria, din celelalte ţări plicurile electorale fiind expediate direct de autorităţile poştale străine.

Din punct de vedere statistic, Poşta Română a predat Autorităţii Electorale Permanente 18.421 de plicuri electorale care au ajuns în România până joi, 3 decembrie, la ora 23:59, data limită de primire a voturilor prin corespondenţă. După expirarea termenului limită în România s-au întors 1.092 de plicuri.

Poşta Română mai comunicat faptul că a pregătit şi expediat, în perioada 2-13 noiembrie, 35.808 plicuri pentru Votul prin Corespondenţă, conform bazei de date primită de la Autoritatea Electotrală Permanentă. De asemenea, au părăsit România pe data de 24 noiembrie, 158 de plicuri destinate militarilor Români din Afganistan. Livrarea acestora a fost efectuată cu o aeronavă aparţinând MAPN.

În comunicat se mai arată că Poşta Română a înregistrat aproximativ 250 de reclamaţii cu diverse subiecte. Dintre acestea aproximativ 60 se refereau la faptul că trimiterile erau blocate din motive necunoscute de operatorii poştali. Astfel de situaţii au apărut în Ungaria, Franţa şi Elveţia, iar după intervenţiile Poştei Române aceste trimiteri au fost deblocate şi livrate către destinatari.

„Poşta Română susţine întregul proces de votarare şi încurajează utilizarea votului prin corespondenţa ca mijloc de exercitare a drepturilor democratice fundamentale”, este concluzia directorului Poştei Române, Horia Grigorescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO