Politică

Afise cat cuprinde si contestatii la tribunale

17.05.2004, 00:00 11

Contestatii la tribunale, la birourile electorale si un razboi al publicitatii stradale, cam asa se "vede" campania electorala pentru alegerile locale, la o saptamana de la debutul ei oficial.
PSD a contestat folosirea intr-un clip electoral de catre alianta PNL-PD a siglei sub care se prezinta cele doua formatiuni fara unul din insemnele distinctive. Este vorba despre punctele care trebuie sa se aseze dupa fiecare dintre initialele "D" si "A", care, spune PSD, au lipsit de pe un afis care apare intr-un clip publicitar al aliantei. Contestatia PSD a fost admisa.
Dincolo de astfel de chestiuni, campania pe care o traversam este atipica, in comparatie cu cele de pana acum. Lupta se da in strada, acolo unde fiecare scuar sau piateta s-au transformat in loc de expus afisele. La televizor sau la radio sunt mult prea putine dezbateri pe teme electorale pentru ca votantii nehotarati sa-si aleaga favoritul.
Pe strada insa, cel putin in Bucuresti, afisele electorale sar in ochi, chiar agreseaza la tot pasul. PSD pare sa-si fi asigurat din timp loc de panotare, ca si bani sa plateasca publicitatea, cam suparatoare prin frecventa si, uneori dimensiunile afiselor. Exista panouri cat cladirile de 10 etaje, pe care se intind chipuri de candidati. La frecventa, afisele PSD se intrec cu acelea ale Actiunii Populare (AP), formatiunea condusa de Emil Constantinescu. Acest partid a ales sa dea multi bani pe afise si banere - care, in multe cazuri, doar expun sigla partidului, nu si nume de candidati. AP isi face campanie mai mult pentru popularizarea formatiunii.
Alianta PNL-PD are ce mai discreta prezenta. De altfel, cum spuneau si reprezentantii sai, alianta doreste ca in ultimele saptamani sa apara cu afise mai multe. Strategia celor de la alianta pare sa fie una dinamica. Cum au aparut afisele anonime, tipice pentru campaniile de teeasing, care erau pregatite de PSD, cei de la alianta au tiparit imediat afise-surori, in care si-au devoalat candidatul, sufland astfel PSD-ului miza uneia dintre strategii.
Principalii contacandidati din lupta pentru alegerea primarului general al Capitalei, Traian Basescu si Mircea Geoana, sunt aproape absenti de pe afisele de campanie. Ca imagine, pentru ca numele lor se intind pe fluturasi si pe pliante de care se umplu in ritm neostoit pietele si, in general, spatiile publice.
De altfel, se pare ca spatiile publice au fost cotropite de tot soiul de intalniri electorale. Se pare ca si scolile sunt in atentia candidatilor. Mircea Geoana a fost contestat la BEC de catre alianta D.A. (a PNL si PD) pentru ca s-a dus la intalniri electorale cu elevi de scoala. PSD a respins intentia de a politiza spatiul scolii. adelina.radulescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO