Analiştii consideră că un obiectiv pentru listarea unei companii este accesul mai facil la finanţare bursieră, iar în practică şi finanţarea nonbursieră, inclusiv cea bancară, poate cunoaşte o îmbunătăţire în contextul în care asumarea calităţii de societate listată oferă un grad crescut de transparenţă şi un grad de risc mai scăzut, ceea ce se poate reflecta în costul creditului.
„În practică există trei mari vectori de capitalizare la care o societate listată poate apela. Vorbim despre capitalizarea profiturilor obţinute sub forma majorării capitalului cu acţiuni gratuite (operaţiune acceptată de către acţionari în condiţiile în care acţiunile noi obţinute pot fi lesne lichidizate pe piaţă), majorare cu aporturi noi de capital (societatea fiind cunoscută pe piaţă oferă un grad de confort suplimentar pentru posesorii de capital) şi emisiunea de obligaţiuni (care în condiţiile unei companii listate poate avea şi o clauză atractivă privind conversia în actiuni“, spune Alin Brendea, director general adjunct al Prime Transaction pentru ZF.
Înregistrează-te gratuit și participă la eveniment
Perspectivele pieţei de capital din România, mecanismele de finanţare al unei companii, stimulii pentru listare, cine se listează, poveştile de succes de la bursă şi cazul Poloniei, cea mai mare bursă din regiune, urmează să fie discutate săptămâna viitoare la un eveniment la care ZF este partener media.
„Piaţa românească de capital, evoluţie şi perspective“ este organizat pe 25 februarie 2019 la Hotel Radisson Blu Bucureşti de Bursa de Valori Bucureşti (BVB) în parteneriat cu MedLife.
„În practică şi finanţarea nonbursieră cunoaşte o îmbunătăţire în condiţiile în care asumarea calităţii de societate listată oferă un grad crescut de transparenţă şi implicit un grad de risc mai scăzut. Acest lucru se poate reflecta în costul creditului“, consideră Alin Brendea.
Principalul scop al unei pieţe de capital este de a oferi o alternativă de finanţare pentru companii, care ar trebui să găsească la bursă resurse pentru a-şi finanţa investiţiile şi pentru a îşi dezvolta afaceri în perioadele de creştere economică.
Atragerea unor astfel de resurse se realizează fie prin oferte publice iniţiale (IPO) de vânzare de acţiuni, în cazul companiilor nelistate, fie prin majorări de capital în cazul celor listate. Cele din urmă au de asemenea la dispoziţie alte mecanisme bursiere pentru a atrage finanţare, printre care şi emisiunea de obligaţiuni.
liviu.popescu@zf.ro
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE