Pensii private

Campanii publicitare de peste 10 mil. euro pentru pensii private

26.04.2007, 19:43 70

Piata pensiilor private ar putea genera cheltuieli de publicitate de peste 10 mil. euro anul acesta, in conditiile in care circa 12 companii de pe piata locala s-au aratat interesate sa participe la reforma pensiilor. Majoritatea companiilor ce vor activa pe pensii private estimeaza ca o campanie de publicitate eficienta necesita o investitie de cel putin un milion de euro.
Printre companiile care vor investi in acest an bugete semnificative in promovarea propriilor programe de pensii se numara atat cele care au depus documentatia necesara la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) pentru a activa pe pilonul II sau III din 2008 precum Allianz-Tiriac, ING Asigurari de Viata, Aviva Romania, BCR Asigurari de Viata, OTP Garancia, Raiffeisen Asset Management, dar si cele care si-au anuntat intrarea pe pensii fara a depune documentatia pana in prezent precum: Omniasig, Generali, Interamerican, AIG Life, Aegon sau Pioneer.
Ministerul Muncii va cheltui circa un milion de euro in campania publicitara pentru promovarea sistemului de pensii private. Spre deosebire de companiile private interesate de pensii, targetul campaniei CSSPP vor fi persoanele intre 35 si 45 de ani care au optiunea aderarii la pilonul II si nu sunt obligate sa contribuie la pensiile private obligatorii, precum angajatii sub 35 de ani.
Reprezentantii ING considera ca bugetul anuntat de CSSPP este foarte mic pentru o campanie de publicitate de o luna si jumatate.
"Cu siguranta, bugetul nostru va fi mult mai mare decat cel al Comisiei, pentru ca ne vom asuma si un rol de educare a publicului, nu doar unul strict de vanzare a produsului propriu de pensii private", spune Rdau Vasilescu, directorul directiei de pensii al ING Asigurari de Viata. El a precizat ca ING va lansa curand o campanie de publicitate pentru produsele sale din pilonul III, care va dura aproximativ doua luni, cel tarziu pana in august, cand compania va avea in derulare o a doua campanie, pentru pilonul II.
Desi nu si-a depus pana in prezent documentatia la CSSPP pentru autorizare, Omniasig Pensii a anuntat ca va incepe o campanie de publicitate de circa un milion de euro la nivel national la mijlocul acestui an in incercarea de a atrage un numar cat mai mare de clienti din primul an.
Majoritatea companiilor cred ca televiziunea va fi canalul cel mai important de promovare a produselor de pensii deoarece creeaza rapid notorietate si valoare brandului.
Campaniile publicitare nu vor fi singurele mijloace de atragere a participantilor la sistemul pensiilor private, echipele de consultanti fiind un alt element cheie. Companiile de asigurare care se vor implica in sistemul pensiilor private vor angaja intre 70.000 si 100.000 de consultanti pentru vanzarea produselor de pensii in conditiile in care acestia vor reprezenta principalul canal de distributie al viitorilor jucatori.
ING mizeaza pe o forta de vanzari de 20.000 de consultanti , in timp ce Omniasig pe 10.000. AIG Life pregateste o echipa de 50.000 de "enroleri" (persoane care pot atrage clientii pentru fondurile private de pensii) pentru a ocupa prima pozitie pe piata, in timp ce Aviva, Allianz-Tiriac sau Aegon ar putea antrena echipe de circa 10.000 de consultanti fiecare in conditiile in care companiile tintesc primele pozitii pe pensii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO