Caută doar în titlu
Opinii

Opinie Alex Milcev, Partener şi Costin Manta, Senior Manager EY: Recuperarea TVA în cazul creanţelor neîncasate

Creanţele neîncasate reprezintă, fără îndoială, o povară pentru companiile din România. Dincolo de riscurile comerciale, aceste creanţe au şi un impact fiscal deloc de neglijat. TVA trebuie plătită de furnizor către bugetul de stat, chiar dacă nu a fost încasată de la client. TVA plătită la bugetul de stat şi neîncasată de la clienţi atrage costuri de finanţare de la creditori sau chiar de la fisc, dacă nu este plătită la timp.

Jurisprudenţa recentă a Curţii Europene de Justiţie a analizat în ultimii ani mai multe cazuri care aveau ca subiect TVA aferentă creanţelor neîncasate, clarificând tratamentul de TVA aplicabil. Cazul Unicredit a fost soluţionat de colegii noştri din Bulgaria, autorităţile fiscale considerând că precedentul caz Enzo di Maura nu era suficient de specific în speţa analizată. Speţele din aceste cazuri sunt, în substanţă, aproape trase la indigo. Persoanele impozabile întâmpină dificultăţi în recuperarea creanţelor de-a lungul unor perioade foarte lungi (de exemplu, de aproximativ 10 ani), fiind în situaţia de a prefinanţa statul cu o TVA neîncasată de la clienţi.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.