Opinii

Opinie Alex Milcev, Partener şi Costin Manta, Senior Manager EY: Recuperarea TVA în cazul creanţelor neîncasate

Opinie Alex Milcev, Partener şi Costin Manta, Senior...

Autor: Roxana Rosu

22.07.2019, 10:53 311

Creanţele neîncasate reprezintă, fără îndoială, o povară pentru companiile din România. Dincolo de riscurile comerciale, aceste creanţe au şi un impact fiscal deloc de neglijat. TVA trebuie plătită de furnizor către bugetul de stat, chiar dacă nu a fost încasată de la client. TVA plătită la bugetul de stat şi neîncasată de la clienţi atrage costuri de finanţare de la creditori sau chiar de la fisc, dacă nu este plătită la timp.

Jurisprudenţa recentă a Curţii Europene de Justiţie a analizat în ultimii ani mai multe cazuri care aveau ca subiect TVA aferentă creanţelor neîncasate, clarificând tratamentul de TVA aplicabil. Cazul Unicredit a fost soluţionat de colegii noştri din Bulgaria, autorităţile fiscale considerând că precedentul caz Enzo di Maura nu era suficient de specific în speţa analizată. Speţele din aceste cazuri sunt, în substanţă, aproape trase la indigo. Persoanele impozabile întâmpină dificultăţi în recuperarea creanţelor de-a lungul unor perioade foarte lungi (de exemplu, de aproximativ 10 ani), fiind în situaţia de a prefinanţa statul cu o TVA neîncasată de la clienţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO