Opinii

Iulian Anghel, editor politic ZF: Nu mai inauguraţi... rămâneţi şi sforăiţi pe bancheta din spate

Iulian Anghel, editor politic ZF: Nu mai inauguraţi......

Autor: Iulian Anghel

15.09.2020, 17:25 1000

Ca într-o glumă ce devenise, în trecut, aproape sloganul unui post de radio – nu-i mai ştiu numele şi mi-e teamă să nu greşesc pronunţând un nume.

- Alo! Casa Poporului?

- Da!

- Poporu-i acasă?

“Iată că se poate să ne onorăm promisiunile”, susţine Lucian Bode, ministrul banchetelor din spate.

Care promisiuni?

În sfârşit, linia de metrou Drumul Taberei – Eroilor a fost deschisă. Cu şapte ani întârziere, faţă de plan. Acum că la butoane s-au nimerit Orban şi Iohannis  înseamnă mare bai la PSD: “Stăpânii se dau primii cu metroul, plebea trebuie să mai aştepte!”. PSD este supărat că: „Ei dau azi în funcţiune un proiect deblocat şi realizat în proporţie de 99% de guvernele social-democrate”.

Şi nu v-au invitat la banchet, hai?

Da, Iohannis şi Orban şi Bode „s-au dat” primii cu metroul deschis la nouă ani de la începerea lucrărilor – 7 kilometri în 9 ani. Ce vremuri, deh, când alde Cuc dormeau nedezveliţi pe şantierele de autostrăzi, iar alde Dragnea inaugurau kilometrul de 800 de metri!

A venit vremea lui Iohannis acum şi a lui Bode-aţipitul să inaugureze “realizările de 99%” ale altora.

Nici mucul şi sfârcul administraţiei liberale şi nici presupusa plebee pesedistă înghesuită acum între pagine unui site nu spun însă că banii nu-s daţi de ei, ci de alţii. Pentru că nimeni nu-ţi vine ţie în curte să-ţi răstoarne o roabă cu 3,5 miliarde de lei (700 de milioane de euro), cât a costat linia de metrou de 7 kilometri de la Râul Doamnei la Eroilor. Oamenii au dat aceşti bani. Drumul Taberei este, probabil, cel mai năpăstuit dintre toate cartierele Bucureştiului, în privinţa mobilităţii urbane. Însă oamenii au contribuit, an de an, la buget. Au contribuit enorm şi la bugetul local. Sectorul şase (unde este şi Drumul Taberei) are venituri programate, în acest an, de un miliarde de lei. Din aceşti bani, 585 de milioane de lei (60% din venituri) ar urma să vină din “impozit pe venit, profit şi câştiguri din capital”. Adică, în mare, de la impozitul pe venitul din salariile acelor oameni zgribuliţi iarna, lac de transpiraţie vara, din staţiile RATB, aşteptând zeci de minute, alergând ca bezmeticii după un autobuz sau un tramvai.

Prin 2012 Ponta, pe cai mari atunci, se lamenta: au dat 10 milioane şi ne-au lăsat nouă să dăm 1,5 miliarde ... pentru linia de metrou de mai sus. Care “nouă” tavarăşci Ponta - că matale moţăiai pe bancheta din spate?

A socotit cineva cât a pierdut economia din cauză că oamenii au fost obligaţi, din cauza voastră, să piardă ore din zile, sute de zile din viaţă, aşteptând în staţiile de tramvai? Cât au pierdut oamenii din viaţa lor?

Da, deh, pe voi aşa v-a făcut mama voastră... inauguratori.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO