Opinii

Dragoş Damian: Pe 15 martie, la ora 15, în cele 15 minute în care vă opriţi din lucru, mergeţi într-un magazin şi cumpăraţi ceva Fabricat în România

Opinii primite la redacţie

Dragoş Damian: Pe 15 martie, la ora 15, în cele 15...

Autor: Dragos Damian

15.03.2019, 14:30 1429

In ultimii 10 ani, cu peste 750 milioane de lei platiti in tara sub forma de taxe si impozite, as fi putut construi echivalentul a 30 de kilometri de autostrada (la un cost mediu calculat de Ministerul Transporturilor de 25 mil lei / km) sau a 1,5 spitale regionale (la un cost mediu calculat de Ministerul Sanatatii de 500 mil lei / spital) sau a 50 de scoli noi (la un cost mediu calculat de Ministerul Educatiei de 15 milioane lei / scoala).

Asa ca oricat de tentanta ar fi provocarea, nu am sa mai construiesc inca un Metru de Autostrada, pentru ca in urmatorii 10 ani imi propun sa construiesc un spital regional si 15 scoli noi, daca Ministerul de Finante accepta revolutia fiscala pe care am propus-o de a permite marilor contribuali sa dirijeze plata taxelor si impozitelor acolo unde cred ei de cuviinta.

Insa, in absenta oricarei reactii a oricarui politician important de a lansa, inclusiv cu scopuri electorale, un indemn catre compatrioti de a cumpara Fabricat in Romania, apelez la Domnul Stefan Mandachi sa ma ajute. Astfel incat, daca dansul accepta, il rog sa ceara romanilor ca in 15 martie, la ora 15, in cele 15 minute cand se opresc din lucru pentru a protesta impotriva dezastrului din infrastructura, sa intre intr-un magazin si sa cumpere orice lucru, oricat de mic sau ieftin dar care sa fie Fabricat in Romania. Nu conteaza ca este un obiect de artizanat facut intr-un atelier, un mar de la un fermier roman, un litru de lapte de la un antreprenor care are o fabricuta sau o pereche de pantofi de la o multinationala care are o fabrica in Romania unde muncesc 1000 de angajati.

Lucrurile marunte de acest fel, un Metru de Autostrada sau un produs Fabricat in Romania, au efecte durabile pentru economia tarii. Asa cum am mai spus de multe ori, ele au natura de a pune invizibil in miscare o reactie in lant cu niste consecinte incalculabile pentru binele nostru.

Haideti sa lasam o clipa specialistii si analizele lor pe cifrele din trecut, prezent si viitor. Haideti sa ne uitam inca o data la tarile din jurul nostru, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, si nu numai, tari cu un consumerism nationalist care s-a dezvoltat in ultimii cel putin 10 ani -  inclusiv prin sloganuri insufletite de politicieni – care a rezultat in economii puternice, cu excedent. Sau in care economia a crescut gratie retelelor fenomenale de infrastructura rutiera. Nu cred ca noi, nespecialistii, avem nevoie de studii academice despre capitalizare, productivitatea muncii, deficite, adoptarea euro sau de planuri strategice extravagante pana in 2030. Avem nevoie doar sa intelegem ca trebuie sa avem o industrie locala competitiva de manufactura care sa ne permita sa ne eliberam din consumul de importuri si de o infrastructura moderna pe care sa ne miscam usor.

Ori astea se strang prin gesturi marunte de solidaritate, un Metru de Autostrada sau un lucru Fabricat in Romania, facute de tot mai multi dintre noi.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO