Opinii

Dle premier, când programaţi o întâlnire cu şeful Renault-Nissan? Poate nu mai vrea să producă Qashqai şi X-Trail în UK, ci în România

Aproape întreaga industrie auto a Marii Britanii este în acest moment dependentă de investitorii străini, iar emblemele,valtă dată deţinute de britanici, au fost salvate de la dezastru de nemţi, indieni, fonduri de investiţii din Orientul Mijlociu sau Îndepărtat. Care nu au fost vândute, au eşuat în faliment din cauza calităţii extrem de slabe. Acum Rolls-Royce este deţinut de BMW, la fel şi Mini, Bentley de Volkswagen, Jaguar şi Land Rover de indienii de la Tata. MG este în mâinile chinezilor, iar Lotus aparţine de Proton. Acum marii producători în Regatul Unit sunt cei de la Nissan, Toyota şi Honda. Grevele dese, calitatea slabă şi neseriozitatea aproape au îngropat industria auto britanică în trecut.

Dar datorită investitorilor străini, aceeaşi industrie, dar sub alt management s prosperat.

Spre exemplu, anul trecut producţia de maşini a atins un maxim al ultimului deceniu, cu exporturi la un maxim al ultimului deceniu.

Mai mult, recordul absolut de 1,92 mil. maşini atins în 1972, era estimat a fi depăşit în următorii patru ani, înainte de votul pro-Brexit. Anul trecut producţia a fost de 1,587 milioane de maşini, în creştere cu 3,9%

Din total producţie, 77,3% sau peste 1,2 milioane de maşini au fost exportate, 57% în Uniunea Europeană.

Anul trecut Jaguar Land Rover a depăşit Nissan pentru a deveni cel mai mare producător din UK. JLR a anunţat anul trecut că va construi o uzină nouă în Slovacia, investiţie pe care România a pierdut-o.

JLR a crescut anul trecut cu 9% la aproape 490.000 de maşini, iar Nissan a scăzut cu 5% la 476.000. Dar chiar şi aşa, uzina Nissan din Sunderland, cu o vechime de 30 de ani, încă rămâne cea mai mare uzină auto din Regatul Unit. Acolo Nissan produce Qashqai şi X-Trail, două dintre cele mai bine vândute SUVuri din Europa.

Producţia Honda din UK a atins la Swindon 120.000 de unităţi, în scădere uşoară. Mini a crescut cu 12% la peste 200.000 de maşini, iar Vauxhall, brand  sub care General Motors vinde Opel în Marea Britanie, a crescut cu 10% la 85.000. De asemenea, Toyota a crescut cu peste 10% la 190.000.

Odată cu despărţirea de UE, România poate încerca să atragă noi investiţii, mizând tocmai pe o economia stabilă şi în creştere. Aşa cum Alianţa Renault-Nissan produce aproape 350.000 de maşini sub emblema Dacia şi cea a Renault la Mioveni, guvernul ar putea încerca acum să atragă noi investiţii. Spre comparaţie, în urmă cu doi ani Ford a mutat producţia motorului EcoBoost de 1,5 litri EcoBoost de la Craiova în Ţara Galilor, după ce britanicii i-au atras cu ajutoare de stat dar şi cu o infrastructură modernă. Oare acum nu este rândul României să atragă din nou investiţii masive, după Brexit?

Etichete: nissan,renault,romania

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.