Retail

Shaine, URBB: Ce câştigi în anii de criză rămâne o bază mai bună pentru anii care vin

09.11.2010, 12:59 5

Înperioada ianuarie-august 2010, compania a ajuns la o cotă de piaţăde 10,4%, comparativ cu 9,5% la începutul anului, potrivitpropriilor informaţii, în condiţiile în care vânzările au crescut,iar piaţa s-a dus în jos.

URBB a înregistrat în primele nouă luni ale anului o creşteretotală a vânzărilor de 7%, determinată de intrarea pe noi segmentede piaţă, dar şi de campaniile de promovare derulate.

Pede altă parte, compania, ca de altfel întreaga industrie a berii,ar putea resimţi anul viitor creşterea preţului la materiile prime,dar şi a combustibilului, care au o pondere mare în costul total alunei companii active pe această piaţă.

"În mod normal, creştereacostului ar trebui să se reflecte în preţ, dar nu cred că piaţa arputea suporta. Creşterile de costuri trebuie compensate altfel", aspusShain.

Pe fondul orientării consumuluiînspre produsele mainstream (segmentul mediu de preţ), preţul mediuponderat în industra berii a scăzut.

Cu toateacestea, Shaine consideră că preţul nu este suficient pentru ainfluenţa decizia de cumpărare în favoarea unui anumitbrand.

"Sunt şi private label (mărciproprii - n. red.) care nu se vând bine. Consumatorul caută osoluţie cu care să fie mulţumit, adică să fie un brand cunoscut, cuun preţ bun şi nivelul de calitate minim acceptat. Produsele demainstream sunt cele care vând cel mai bine." Potrivit unui studiual companiei efectuat în luna iulie, pirmul loc în decizia dealegere a unui produs este favorabilitatea (loialitatea) faţă de unbrand (36%) şi abia apoi preţul, oferta şi reclamele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO