Media & Advertising

Urmeaza o epoca de aur in industria media, sustine unul din cei mai tari executivi din domeniu

10.03.2006, 00:00 11

Peter Chernin, directorul de operatiuni al gigantului media News Corp., sustine in cadrul unui comentariu publicat de Wall Street Journal faptul ca tehnologia nu distruge sau pune pe plan secund vechile mijloace de comunicare in masa ("old media"), ci, dimpotriva, contribuie la dezvoltarea acestora.

Din ceea ce se discuta in prezent, arata Chernin, ar parea ca vechea industrie este pe cale de disparitie. De fapt, acest lucru nu este adevarat. Industria media se afla in pragul unei noi epoci de aur, alimentate pe partea de cerere de consumatori din ce in ce mai avizati si pe partea de oferta de noi concepte, noi produse si oceane de continut nou.

Realitatea este ca noua tehnologie, departe de a constitui o amenintare, ofera companiilor sansa de a elucida o problema foarte veche, arata Chernin. Companiile media au fost cladite pe baza capacitatii noastre de a educa si "ilumina", fie prin intermediul paginilor unui roman, prin imaginile unui ecran sau al faptelor prezentate in cadrul unui program de stiri. Companiile media exista pentru a conecta masele de oameni la un continut relevant. Totusi, de-a lungul istoriei, puterea acestora de a realiza aceasta conexiune a fost limitata de constrangeri legate de distributie: costuri foarte mari, locatii greu de atins, tehnologii ineficiente etc. In ciuda dezvoltarii companiilor media, un acces deplin la o audienta globala a fost pentru mult timp un vis.

Acum, lucrurile s-au schimbat, arata Chernin. Multumita progreselor inregistrate in domeniul hardware si software, accesul este posibil oriunde, oricand, printr-o gama variata de mecanisme. Aceasta noua realitate a unei distributii fara limite la costuri scazute ne ofera mai multe cai de a transmite ceea ce avem de spus. Chernin ia in considerare cele mai incitante aspecte ale revolutiei din domeniul tehnologic si modul in care acestea modifica sectorul media in prezent.

Aceste inovatii contribuie la transformarea segmentului de continut. In acest fel, industria poate ajunge la un public de nisa si crea noi piete. In acest fel, se pot asuma riscuri si se poate ajunge la o flexibilitate sporita. Suntem liberi sa experimentam, sa ne aventuram, sa ne exploram cele mai indraznete impulsuri.

Cu siguranta, aceste noi oportunitati implica noi provocari. Un numar sporit de platforme inseamna mai multe oportunitati de a sustrage continut.

Aceste probleme pot fi rezolvate insa, daca firmele de media si cele din domeniul teh-nologiei lucreaza ca parteneri in cadrul unei industrii comune. Schimbarile de ultima ora plaseaza consumatorii in centru. Acestia genereaza toate modificarile si mai important interactioneaza intre ei si se implica.



Consumatorii, in centru

@ Imaginile high-definition ofera publicului o experienta vizuala uimitoare. Ai senzatia ca te afli la cinematograf fara a fi nevoit sa te deplasezi. Iar ecranele devin mai ieftine, mai bune si mai mari.

@ Tehnologia on-demand permite consumatorilor sa solicite programe de televiziune populare, filme de succes, programe de stiri si evenimente sportive cu o singura apasare de buton.

@ "Broadband video" permite consumatorilor sa personalizeze programele de divertisment si cele de stiri dupa propriul gust si propriile necesitati.

@ Inregistrarile pe hard disc au transformat deja industria muzicii, transforma televiziunea si vor transforma in curand industria filmului. In curand consumatorii vor avea acces la sezoane intregi ale programelor favorite de televiziune si la mii de filme de lung-metraj pe suporturi nu mai mari decat un pachet de carti.

@ O alta caracteristica, portabilitatea, ofera consumatorilor posibilitatea sa urmareasca programele favorite oriunde, oricand.

@ Tehnologia wireless permite utilizatorilor telefoniei mobile sa obtina informatii de ultima ora din diverse domenii direct pe telefonul mobil.

@ Comunitatea este intarita, si nu amenintata, de noua tehnologie. De la crearea de albume foto online, la transmiterea de imagini, la generarea de profile personale pana la crearea de jurnale online, noua tehnologie ii apropie pe oameni, stergand limitele.

@ Interactivitatea permite publicului sa aleaga modul in care se termina programele, unghiurile de vizionare, sa vizioneze mai multe programe in acelasi timp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO