Media & Advertising

Unde mergem? Ca sa ajunga la consdumator, publicitate va insemna abordare directa

11.10.2004, 00:00 10



Transformarea mass-media dintr-un un simplu "carburant al comunicarii" intr-o metoda de creare a valorilor sociale si umane este scopul si explicatia pe care Bruno Kemoun si Eryck Rebbouh le dau crearii noii lor idei, agentia de publicitate KR Media, intr-un interviu acordat pentru Le Figaro.



Lansarea KR, care reprezinta cea de-a treia generatie de agentii de relatii publice, reprezinta pentru initiatorii acestui proiect o posibilitate de a da o explicatie conceptului de media.



Fostii directori de la compania mondiala de media Aegis din Marea Britanie pun bazele unei noi companii de publicitate detinuta partial de WPP, conglomeratul mondial de servicii de marketing.



Kemoun si Rebbouh au lucrat impreuna pentru Aegis timp de 12 ani, inainte de plecarea in noiembrie anul trecut, cu scopul deschiderii unei afaceri personale. Amandoi au primit de la Aegis cate 1,38 milioane de lire sterline, pentru serviciile aduse companiei.



Noua agentie va avea sediul la Paris, si va functiona ca o retea europeana care ofera informatii "strict confidentiale" advertiser-ilor in legatura cu chelutielile media pe care le au, iar WPP va avea o implicare minora in activitatea firmei.



"Mijloacele media ar trebui sa reprezinte viitorul marcilor de produse", spun cei doi, care cred ca o noua perspectiva de a vedea piata este intelegerea strategiilor de relatii publice prin puterea majora pe care acestea o au in imbunatatirea vanzarilor, cresterea valorilor activelor pe piata si generarea unor plusuri de productivitate.



Crearea de valori prin strategiile publicitare contribuie la stabilirea unei legaturi intre marca si public, sau a unei sensibilizari referitoare la un anumit produs care se cere promovat. Pe piata de publicitate modul in care isi pozitionezi produsul este foarte important. De aceea, cei de la KR Media vor sa fie foarte expliciti in alegerea unei strategii de promovare. In viziunea acestora, primul pas in demersul de a castiga cat mai mult teren este stabilirea mesajului care trebuie transmis in media., oamenii fiind foarte deschisi catre mesaje evidente, catre abordari directe. Aici intervine si calitatea produsului. Ambalarea intr-un mesaj aparent la indemana a valorilor pe care KR isi doreste sa le promoveze.



Acest demers va fi satisfacator atat pentru receptorul mesajului, caruia ii va fi accesibil, cat si pentru compania care a solicitat serviciile KR, deoarece atingerea unui public cat mai mare inseamna si o expunere mare pe piata.





 



 



 



 



 



 



"KR Media va fi prima agentie in care oferirea de sfaturi, talentul si metodele se vor concentra pentru crearea de valori prin media", spune Kemoun.



In ultimele sase luni, Kemoun si Rebbouh au facut demersuri importante in a-si cunoaste potentiali clienti, de a face studii pe media, sau de a observa strategiile folosite de catre principalele grupuri mondiale de relatii publice si publicitate. O alta preocupare a fost analiza asupra studiilor facute in legatura cu asteptarile firmelor care solicita o strategii de relatii publice si perceptia pe care acestea o au asupra lumii comunicarii si a actorilor implicati.



"Plasand mijloacele media in centrul strategiilor de piata, nu facem decat sa traducem in universul comunicarii, ceea ce a devenit, in ultima vreme, o evidenta a societatii pentru fiecare dintre noi: caracterul fundamental al mijloacelor media in viata consumatorilor, a marcilor si a companiilor", continua Kemoun.



Concluziile care apar sunt ca in interiorul tuturor grupurilor de comunicare exista ideea, transmisa companiilor care se folosesc de serviciile acestora, de crestere a puterii printr-o imagine mai bine promovata. Pe de alta parte, decalajul crescut intre asteptarile companiilor si ofertele propuse apare pe fondul unui discurs negativ in ceea ce priveste relatia dintre mijloacele media, agentiile de publicitate si companii.



Relatia dintre marca (produs) si media este un fenomen major al anilor care vor urma, afirma cei doi.



"Mijloacele media ofera posibilitati de accelerare a promovarii unei marci de produs, de dezvoltare exceptionala a unei afaceri. Pe de alta parte, ele ofera si oportunitatea de a se crea emergente sau diferente prin alegerea facuta sau prin valoarea semnificativa a canalelor utilizate", spune Rebbouh.



Un aspect foarte important in strategiile de imagine este ca media permit marcilor sa existe emotional in viata cotidiana a publicului pe care si-l doresc.



Oamenii au nevoie de mesaje care sa ii sensibilizeze. Latura umana, emotionalul este una dintre strategiile cu cel mai mare succes pe piata de publicitate, spun cei doi. Un mesaj brutal, unul elitist, nu vor atinge niciodata cota de audienta pe care o vor atinge mesajele emotionale. "Nu vorbim aici de patetism, ci pur si simplu de umanizare a produsului. Ceva care intra in cotidian, ceva din viata fiecaruia, un aspect cu care multi se identifica, sau se pot vedea intr-o situatie de acel gen. Acesta este, cred, succesul promovarii unui produs" spune Keboun. A nu se confunda acest lucru cu disparitia publicului tinta. Acesta exista intotdeauna, dar granitele pot fi, de asemenea, incalcate. Daca reusesti sa atragi cu macar 10 procente in plus fata de ce ti-ai propus prin acea campanie de promovare, inseamna ca ai facut o treaba bune, continua acesta.



Dificultatea de a veni cu ceva inovativ care sa satisfaca o cerinta cat mai mare este provocarea agentiei KR Media.





Un tip original de a face cumparaturile, o arhitectura media sofisticata, o idee media care parcurge un intreg proces de comunicare, un management al media care urmeaza o logica de marketing de imagine, sunt, in viziunea celor doi, modalitatile de a crea valori prin promovare media.



"Evolutia agentiilor de publicitate a fost continuata in toti acesti ani si a vorbi acum despre crearea de valori este o forma finalizare, de sinteza, care vine la vremea ei si care corespunde la ceea ce poate fi perceput in mod neclar fara sa fie inca exprimat prin forta lucrurilor. Am crescut si noi o data cu piata", spune Kemoun.



Piata media este inca dominata de discursul axat pe concentrarea pe investitii si pe eficacitate. Programul KR Media presupune integrarea discursului in conceptul mai larg de valorizare, despre care cei doi spun ca reprezinta o evolutie a mentalitatii publicului.



Punctele de interes pe care agentia de publicitate vrea sa le atinga se refera la schimbarea de atitudine a consumatorului, in primul rand. Acesta va fi legatura creata intre cei doi poli opusi, la acest moment, si anume strategia de vanzari si produsul propriu-zis.



Media contribuie la eficientizarea criteriilor rationale de vanzari, a crearii de campanii si de imagini care pot fi usor retinute. Un alt aspect este construirea unui supliment emotional, esential pentru marci. Explicatia data de Keboun si Rebbouh in aceste sens este ca avantajele create prin strategia de marketing pot fi mult mai usor neutralizate decat in trecut.



Aspectul economic nu este principalul punct de interes in KR Media. Totusi, piata economica este un punct de reper.



"Noul tip de productivitate este termenul pe care l-am retinut in stabilirea unei noi abordari a mas-media. Ne inspiram din metodele folosite in alte sectoare pentru a crea noi perspective ideei de negociere cu companiile de publicitate. Largim nivelul de schimb cu mijloacele media, interesandu-ne, din ce in ce mai mult, de exploatarea continutului", continua Rebbouh.



La formarea unei echipe de colaborare cei doi au o idee destul de clartt. Vor alege oameni care st se potriveasct profilului pe care ei si-l imagineazt pentru compania KR Media. Acest lucru inseamnt oameni tineri si inovativi, dar nu individualisti. Spiritul de echipa si contributia fiecarui membru din agentie la programele adoptate este unul dintre scopurile din agentia lui Kemoun si Rebbouh.



"Am dorit sa cream, pentru KR, o echipa de manageri asociati, acceptand, pentru aceasta, abandonarea marilor responsabilitati individuale pentru a evidentia noul proiect al companiei noastre. Este vorba despre oameni din profesie, cu talente complementare, foarte experimentati, care vor acoperi toate campurile ideii de media si disciplinele unei agentii de publicitate", spune Keboun.



KR Media isi doreste o colaborare cu marile firme de consum, care ar putea fi interesate de crearea unei noii imagini asupra productivitatii.



Pentru 2005, KR isi pregateste acum oferta, deoarece considera ca, pentru inceputul fiecarui an, companiile doresc schimbari in abordarea pietei, pe care compania le poate oferi.



"Cu experienta noastra, ne prezentam - repectand angajamentul fata de vechii nostri clienti - in fata unei mase de companii, avand o noua idee in care credem: aceea de prima agentie de publicitate care doreste crearea de valori prin media, pentru marci."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO