Media & Advertising

Times vrea sa concureze business-ul FT

21.11.2003, 00:00 18

Publicatia britanica The Times pune la cale un atac secret asupra Financial Times, prin lansarea unei publicatii de afaceri saptamanale, care sa atraga de partea sa cititorii publicatiei roz.
Redactorul-sef de la Times, Robert Thomson, considerat la un moment dat potential redactor-sef pentru FT, crede ca a identificat o potentiala nisa de piata pentru "un titlu plin de viata", chiar intre Investors Chronicle si The Economist.
Planurile au mobilizat, timp de saptamani intregi, senior editorii de la Times, printre care si Anne Spackman, editorul suplimentului de proprietati, Bricks and Mortar.
Dupa toate probabilitatile, noul supliment a fost aprobat la intalnirea din aceasta saptamana cu Rupert Murdoch, magnatul ce detine imperiul News Corp, din care face parte si Times.
Spackman ar putea avea un rol esential in lansarea suplimentului "Business Times", impreuna cu noul designer al proiectelor Times, Tomaso Capuano.



Diversele parti ale baricadei
Robert Thomsono a coordonat, la un moment dat, editia americana a FT, si a adus de acolo cativa jurnalisti cu experienta, cand s-a mutat la Times, cu doi ani in urma.
Spackman a fost initial corespondentul de proprietati al FT, iar Capuano a conceput designul suplimentului FT How to Spend It, si a fost unul dintre primii jurnalisti cooptati de Thomson la Times.
Acesta este convins ca ziarul poate sa-si sporeasca audienta pe seama articolelor sale de business, iar surse din interior, citate de The Guardian, spun ca Times vrea sa exploateze "fara jena" ultimele studii care arata ca Times are mai multi cititori interesati de articolele de afaceri decat Financial Times.
Ambele publicatii au avut de suferit din cauza scaderii audientei, insa FT a raportat si o scadere a profitului si este tinta unor speculatii constante legate de intentia grupului Pearson de a vinde prestigiosul ziar britanic.
In luna octombrie, audienta Times a scazut cu 7,62% fata de aceeasi perioada a anului precedent, la 588.860 de exemplare, in vreme ce FT a scazut cu 2,36%, la 412.781 de exemplare in aceeasi perioada.
Surse din cadrul Times spun ca planurile pentru lansarea suplimentului in format de revista sunt "destul de avansate", si cred ca lansarea acestuia va avea "un impact destul de mare pe piata".
Studiul British Business Survey 2003 (BBS) arata ca Times are mai multi cititori de business decat oricare alta publicatie, respectiv cu 49% mai multi cititori care apartin comunitatii de afaceri decat FT, si cu 29% mai multi decat Daily Telegraph. Conform studiului BBS, Times este citit de un numar de directori, presedinti, proprietari de companii si top-manageri cu 41% mai mare decat al celor care citesc Financial Times.
Totusi, Financial Times spune ca studiul BBS arata ca mai multi directori si lideri de corporatii citesc FT, in comparatie cu orice alt daily broadsheet. De asemenea, tabara "roz" spune ca cei mai multi manageri care vor sa isi schimbe locul de munca citesc FT, si s lauda cu veniturile ridicate si educatia la nivel de MBA a multor dintre cititorii sai.
Se pare ca Times ar mai putea lua in considerare varianta publicarii unui tabloid, dar speculatiile despre o lansare inainte de Craciun au fost dezmintite ca fiind "doar zvonuri, fara nici un suport" de surse din cadrul Times.
andreea.melinte@zf.ro



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO