Media & Advertising

Semne de redresare pentru elita industriei media din SUA

29.08.2003, 00:00 5



Companiile de televiziune prin cablu au fost cele care au continuat sa-si consolideze suprematia in industria media din Statele Unite. Stimulat de cresterea ratei utilizarii serviciilor de baza si a celor optionale, si de intensificarea utlizarii broadband, acest canal media a atras mai mult de o treime din veniturile totale de peste 195 miliarde dolari realizate de primele 100 de companii americane de media in 2002, conform raportului anual intocmit de revista Advertising Age.



Raportul Advertising Age ia in considerare serviciile de distributie media care inregistreaza venituri din vanzari de spatiu publicitar. Incasarile din productia de filme, cele ale companiilor de productie a emisiunilor si programelor de televiziune, precum si cele obtinute de tipografii sau din realizarea ghidului Pagini Aurii, sunt excluse din datele financiare prezentate.





AOL Time Warner



Cele mai mari venituri din segmentul de cablu TV le-a inregistrat AOL Time Warner a obtinut 28,63 miliarde dolari, in crestere cu 9,3% fata de incasarile anului precedent. Divizia de servicii prin cablu, a contribuit cu 14,19 miliarde dolari la aceste venituri, inregistrand o crestere cu 12,3%, superioara mediei categoriei, de 10,3% printre companiile din Top 100.



Veniturile totale din activitati de media ale acestor companii au crescut in medie cu 6,3% in 2002, comparativ cu un avans timid, de 1,8%, inregistrat in 2001, cea mai mica rata annuala de dezvoltare a sectorului inregistrata de la recesiunea din 1991, cand veniturile cumulate ale celor mai bune 100 de companii din industrie au scazut cu 0,27%.





Achizitii si fuziuni



Activitatile de achizitii si fuziuni au contribuit doar intr-o mica masura la cresterea industriei obtinuta in 2002, insa se observa o redresare a fuziunilor in 2003. Liberty Media este aproape de finalizarea preluarii celorlalte 50% din Court TV pe care nu le detine inca. Conglomeratul francez Vivendi (locul 26) scoate la vanzare Vivendi Universal Entertainment (reteaua americana si Sci-Fi Channel), in vreme ce News Corporation (locul 7), trustul magnatului Rupert Murdoch, asteapta aprobarea FCC (Comisia Federala pentru Comunicatii) pentru a achizitiona pachetul majoritar de la DirecTV (locul 8).



De asemenea, proprietarii de retele TV ar putea cumpara mai multe statii de televiziune, daca Congresul aproba hotararea FCC de a extinde gradul maxim de acoperire permis retelelor TV, la 45% din gospodarii, de la 35%. Deputatii au respins hotararea, Senatul nu s-a pronuntat, iar presedintele Bush a amenintat ca isi va folosi dreptul de veto daca Congresul respinge decizia FCC.



Veniturile posturilor de televiziune au crescut cu 5,7% anul trecut, la 33,78 miliarde dolari, in acdrul companiilor din Top 100.Pana in luna mai 2003, veniturile din publicitate ale retelelor de televiziune scazusera cu 1,3% fata de aceeasi perioada din 2002, conform datelor furnizate de TNS Media Intelligence/CMR.



In domeniul presei scrise, veniturile ziarelor au scazut cu 0,5%, la 31,88 miliarde dolari in 2002, dar au crescut incurajator cu 9,5% in primele cinci luni din



2003.Revistele au atras 20,2 miliarde dolari din bugetele advertiserilor in 2002.





Televiziunea de limba spaniola



Cea mai mare crestere a industriei media s-a inregistrat de segmentul televiziunii ci programe in limba spaniola, comunitate culturala importanta in anumite regiuni din Statele Unite. Veniturile din spatiile de publicitate vandute pe aceste canale au crescut spectaculos cu 26,7% in primele cinci luni ale anului. Univision Communications (locul 30), care detine retelele de televiziune Univision si TeleFutura, intentioneaza sa se extinda in radio, achizitionand Hispanic Broadcasting Corp (locul 86).
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO