Media & Advertising

Revistele pentru femei au ratacit drumul catre standuri

12.09.2003, 00:00 13

Revistele pentru femei si-au gasit cu mare greutate drumul catre standurile de ziare americane, in prima jumatate a anului, lucru care s-a reflectat foarte clar in vanzarile inregistrate in aceasta perioada.
Declinul vanzarilor a fost "probabil cel mai rau din cate mi-a fost dat sa vad," dupa cum declara Bob Castardi, presedintele Curtis Circulation, distribuitorul unor titluri apartinand caselor de editura precum Gruner & Jahr USA Publishing si Hachette Filipacchi Media US.
Analistii spun ca scaderea a fost de peste 5% pentru intreaga industrie, dar revistele de femei, inclusiv cele apartinand unor grupuri de presa importante ca Hearst Magazine sau Meredith Corp., au avut de suferit cel mai tare.
Editorii si directorii publicatiilor au gasit tot felul de explicatii pentru rezultatele dezastruoase.
Unele publicatii, cum a fost cazul Family Circle, apartinand Gruner & Jahr sau Woman's Day, apartinand Hachette, au recurs la majorari de pret, in situatia in care femeile sunt extrem de sensibile la pret. Nelinistea provocata de razboiul din Irak si nici zapezile care au acoperit America iarna trecuta nu au reprezentat suficiente motive pentru ca vanzarile la revistele de femei sa creasca.
"Lucrul care a lovit in standurile de presa a fost epidemia cu virusul SARS," a declarat Ellen Levine, redactor-sef la Good Housekeeping, apartinand trustului Hearst. "Oamenii s-au panicat si au pus la pastrare fiecare banut," a adaugat ea.
Revistele pentru femei depind foarte tare de vanzarile din supermarketuri, dar din nefericire acestea nu au prea mult spatiu destinat revistelor.
"Aceasta este o problema pentru toate revistele care se vand in supermarketuri," spune Dan Rubin, vicepresedinte al Gruner & Jahre.
In plus, piata a devenit din ce in ce mai aglomerata: numai in 2000 s-au lansat doua noi publicatii- Real Simple de la Time Inc. si O, The Oprah Magazine de la Hearst. In prezent, cele doua publicatii insumeaza vanzari de 3,9 milioane de exemplare lunar.
Se pare, in acelasi timp, ca nici top modelele semigoale de pe copertele revistelor si nici celebritatile nu reusesc sa mai vanda. Atunci ce poate sa vanda?
"Se pare ca e nevoie de mai mult despre economii si despre stres," spune Jack Kliger, director executiv al Hachette.
La randul sau, Susan Ungaro, redactor-sef al publicatiei Family Circle spune ca pe copertile recente accentul a cazut foarte tare pe cuvinte ca "amenintare" sau "placere."
"Probabil ca nu va exista o crestere prea curand," a declarat Kliger. "Revistele mai noi vor creste, iar cele mature trebuie sa-si protejeze cota de piata." claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO