Media & Advertising

ProSport se relanseaza ca produs multimedia

ProSport se relanseaza ca produs multimedia

Dan Filoti spune ca noul ProSport va avea cea mai dinamica grafica din acest moment de pe piata

15.02.2008, 21:44 11

Cu o zi inainte de startul meciurilor de fotbal din optimile Ligii Campionilor (Champions League- cel mai puternic format sportiv dintr-un an la nivel mondial), compania PubliMedia International, relanseaza editia tiparita a cotidianului ProSport, reintrat in portofoliul sau la jumatatea lunii ianuarie, dupa cinci ani in care ziarul a fost editat de grupul de presa elvetian Ringier.
Principala schimbare este faptul ca ziarul va deveni un produs multimedia, spune Dan Filoti, redactorul-sef al ProSport. "Obiectivul ProSport este sa creeze o comunitate de consumatori de sport care citesc ProSport si se informeaza de pe www.prosport.ro pentru a afla noutatile din sport in timp real", spune Filoti.
Editia tiparita a ProSport se relanseaza de luni, 18 februarie, iar editia online incepe procesul de schimbare peste o saptamana.
"ProSport isi propune sa devina lider pe piata de sport in print si online si sa devina un nume in productia de informatii TV. Ceea ce a inceput echipa care a lansat ziarul in 1997 va fi condus mai sus de o noua generatie de jurnalisti - una care a crescut cu internetul in casa si cu 20 de canale romanesti de televiziune prin cablu. Un produs modern care se gandeste la ziua cand printul va promova produsele online, dar care crede in comunicarea cu oamenii pe hartie", afirma redactorul-sef al ProSport.
In ceea ce priveste varianta print a ziarului, vor fi schimbari atat la nivel de grafica, cat si la nivel de continut. "Din punctul de vedere al layout-ului, principalele atribute sunt: dinamic, tineresc, neconventional. ProSport va avea mai multa forta si rolul imaginii va fi mult mai important decat pana acum. Din punctul de vedere al continutului, mesajul va fi exprimat clar, simplu. Articolele se vor scurta, incercand sa transmita un mesaj clar intr-o forma concisa", spune Cosmina Noaghea, directorul general al PubliMedia International.
"Noul ProSport va avea cea mai dinamica grafica din acest moment de pe piata", a mentionat Dan Filoti. Pe langa schimbarea variantei tiparite, se vor introduce si suplimente gratuite editate cu ocazia diverselor evenimente sportive, precum derbiurile din Liga 1 de fotbal sau meciurile din Campionatul European de fotbal din vara.
Primul supliment este lansat astazi, odata cu meciul din Liga Campionilor la handbal dintre Oltchim Ramnicu-Valcea si Lada Togliatti, care se desfasoara la Ramnicu-Valcea.
Urmatorul supliment va aparea saptamana viitoare si va avea ca subiect meciurile de fotbal din Champions League si Liga 1 - competitia interna de fotbal care isi va relua activitatea de vineri, 22 februarie.
La o saptamana dupa relansarea variantei tiparite, va avea loc si relansarea site-ului prosport.ro. Cosmina Noaghea a precizat ca layout-ul site-ului va fi asemanator cotidianului, iar structura acestuia va permite urmarirea cu usurinta a evenimentelor.
"Pe langa accentul pus pe stiri de ultima ora si, apoi, dezvoltarea lor (reactii), va creste rolul interactivitatii cu cititorii (sondaje online, bloguri) si ponderea materialelor video."
Obiectivul este clar, spune Noaghea: locul intai.
Potrivit datelor de pe trafic.ro, in saptamana 6-13 februarie, site-ul Gazetei Sporturilor, gsp.ro, a inregistrat aproximativ 744.000 de vizitatori, iar site-ul prosport.ro in jur de 657.000 de vizitatori. "ProSport isi va imbunatati foarte mult capacitatea de reactie - mai mult refresh, mai mult video, mai mult continut generat impreuna cu cititorii ProSport. Nu e o mare noutate, doar ca tinem cont de parerile user-ilor si vom avea mai multa consecventa fata de ei. Avem impreuna cu sport.ro peste 100 de jurnalisti capabili sa creeze un show online pentru doua produse care sa fie lider de piata", spune Dan Filoti.
Strategia de marketing a ziarului cuprinde trei elemente: promovarea de continut, promotii si evenimente.
"Vor fi evenimente care sa scoata oamenii in strada, gale de premiere in care vom premia cei mai buni sportivi sau actiuni cu copiii care vor merge cu un fotbalist sa joace fotbal. Schimbarile vor fi facute cunoscute printr-o campanie care a inceput din aceasta saptamana si care va tine pana in luna martie", spune Noaghea.
Campania de comunicare se va desfasura in cele 18 publicatii editate de PubliMedia (Ziarul Financiar, Gandul, Pro TV Magazin etc), dar si cu ajutorul celorlalte medii, radio, televiziune si online, prin intermediul companiilor MediaPro. Prima zi a relansarii ziarului coincide cu inceperea concursului.
"Cele mai bune imagini, cu ProSport", la care timp de doua saptamani cititorii pot sa castige un televizor cu plasma zilnic. Din martie se va lansa promotia "EuroDerby", un concurs cu tichete razuibile asemanator celui lansat anul trecut sub numele de "Super Derby". In cea de-a doua etapa a concursului desfasurat in septembrie si octombrie cititorii au putut castiga zilnic sume pana la 10.000 de lei, valoarea totala a premiilor fiind de 300.000 de lei.
Conform datelor Biroului Roman de Audit al Tirajului (BRAT) in martie si septembrie, doua dintre lunile in care s-a desfasurat concursul, au fost tiparite aproximativ 3,1 milioane de exemplare, respectiv 2,8 milioane, comparativ cu luna iunie cand tirajul total a fost de 2,2 milioane.
Ultimele date ale Studiului National de Audienta (octombrie 2006-octombrie 2007) arata ca, spre deosebire de iunie 2006-iulie 2007 ProSport a scazut de la 558.000 de cititori in medie pe editie la 557.000 de cititori, iar competitorul sau, Gazeta Sporturilor, a scazut de la 738.000 la 716.000 de cititori.
Directorul general al PubliMedia crede ca diferentele de cifre dintre cele doua cotidiene se explica prin felul in care ziarele au fost promovate pe televiziune.
"Gazeta Sporturilor a crescut foarte mult datorita expunerii pe televiziune. Anul trecut, a avut mai putina expunere pe TV decat in anii anteriori in timp ce ProSport a fost aproximativ la fel. Au fost spoturi pe canalele de televiziune mai mici, dar a fost si concursul Super Derby."
Lansat pe 2 iulie 1997 de catre MediaPro, ProSport a fost primul cotidian full color din presa romaneasca. In 2003, titlul a fost cumparat de Ringier, iar cateva luni mai tarziu, intreaga echipa a demisionat, plecand la Gazeta Sporturilor, concurentul sau direct, editat de trustul Intact.
In 2004 au fost lansate editiile ProSport de Banat, Moldova si Oltenia, iar in februarie 2006 a fost relansata editia de duminica, in format compact.
Trei luni mai tarziu, ProSport a fost lansat in format compact, iar in 2007 s-a relansat editia online a ziarului www.prosport.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO