Media & Advertising

Proiect european pentru reducerea riscului de accidente la locul de muncă în domeniul media

Autor: Mediafax

22.12.2011, 14:45 127

Peste 180 de angajaţi ai MEDIAFAX SA au urmat cursuri de formare profesională privind sănătatea şi securitatea în muncă, în cadrul unui proiect european care a avut ca obiective îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi reducerea riscului de producere a accidentelor la locul de muncă.

Proiectul "Asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă pentru angajaţii din domeniul media - SSMEDIA", finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial

Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, a avut un buget total de 824.923 de lei şi a fost implementat de Mediafax S.A. în perioada ianuarie - decembrie 2011.

Proiectul a vizat îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi reducerea riscului de producere a accidentelor la locul de muncă pentru angajaţii din domeniul media - agenţii de ştiri, în total 183 de persoane fiind informate şi instruite în acest sens, două dintre ele obţinând şi certificate recunoscute de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.

George Ureche, reprezentantul Alerria Management Company, administrator al companiei Mediafax S.A., a declarat, joi, la conferinţa finală a proiectului, că în cele 12 luni de implementare au fost identificate riscurile posibile, s-a întocmit un plan de prevenire şi au fost organizate şapte cursuri de formare profesională pentru cei 183 de angajaţi beneficiari ai proiectului, dintre care 103 sunt femei.

Reprezentantul Alerria Management Company a mai spus că proiectul a apărut din nevoia de a asigura sănătatea la locul de muncă şi îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor, elemente care duc la creştere competitivităţii în orice companie.

"Obiectivul general al proiectului a fost realizat atât prin dezvoltarea cadrului organizatoric intern, cât şi prin informarea angajaţilor companiei cu privire la regulile de asigurare a sănătăţii şi securităţii muncii şi desfăşurarea a şapte programe de formare privind asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă, pentru un număr de 183 de angajaţi", a mai spus George Ureche.

Managerul de proiect, Carmen Gugoşa, a precizat că proiectul a fost rezultatul unei nevoi identificate, respectiv oferirea permanentă a unui climat sănătos la locul de muncă.

Programele de formare au acoperit domenii precum: managementul stresului, instruirea, testarea şi perfecţionarea profesională a angajaţilor cu privire la normele de sănătate şi securitate în muncă (SSM), training şofat defensiv, curs de formare legislativ în domeniul SSM, prevenirea afecţiunilor lombare asociate meseriei, acordarea măsurilor de prim-ajutor şi formarea de inspectori SSM.

Carmen Gugoşa a declarat că proiectul a avut ca rezultate o campanie de informare planificată şi desfăşurată la nivel intern (informare angajaţi, realizarea unei sesiuni interne de informare/seminar intern), un set de materiale informative elaborate şi distribuite, 183 de angajaţi informaţi, 40 de angajaţi ai solicitantului, beneficiari indirecţi ai campaniei de informare, un studiu de audit al sistemului de muncă la nivelul fiecărui loc de muncă pe categorii de personal realizat, elaborarea unui plan de prevenire a riscurilor şi de protecţie împotriva bolilor profesionale şi elaborarea unui sistem de management al sănătăţii şi securităţii în muncă.

De asemenea, au fost întocmite fişe individuale privind SSM şi au fost realizate cinci materiale video destinate circuitului intern (pentru angajati) în vederea îmbunătăţirii siguranţei şi sănătăţii la locul de muncă.

"Angajaţii au avut astfel posibilitatea de a cunoaşte mai bine riscurile la care sunt expuşi în timpul desfăşurării activităţii lor profesionale şi modul de prevenire a acestora", a mai spus managerul de proiect, precizând că informarea angajaţilor va fi continuată anual de către persoane formate în cadrul proiectului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO