Media & Advertising

Pro TV alocă 35 de camere pentru finala Europa League şi speră la o audienţă de peste 30%

Pro TV alocă 35 de camere pentru finala Europa League şi speră la o audienţă de peste 30%

Autor: Cristina Rosca

09.05.2012, 00:04 1411

PRO TV va aloca pentru finala Europa League dintre Atletico Madrid şi Athletic Bilbao 35 de camere de televiziune, care vor acoperi 40 de poziţii de filmare. Acesta este meciul de fotbal pentru care Pro TV a alocat cele mai multe camere până acum.

"Da, este un record de camere, însă este cerut de standardul de filmare impus de UEFA. Pentru o partidă obişnuită din cupele europene alocăm 24 de camere", spune Costi Mocanu, director general al companiei Pro TV SA, care cuprinde posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Pro TV Chişinău, Acasă Gold, Sport.ro şi MTV. Pentru acest meci, canalul PRO TV, care este host broadcaster (producătorul semnalului internaţional), va aloca 40 de oameni, care se vor ocupa exclusiv de producerea semnalului internaţional.

"Pentru celelalte transmisiuni ale canalelor Pro TV şi sport.ro vor mai lucra alţi peste 100 de oameni. Evident, partea tehnică este cea mai solicitată la o transmisiune de acest fel", spune Costi Mocanu. El adaugă că la Bucureşti vor veni cu ocazia acestui meci comentatorii a peste 80 de televiziuni. Deţinătorii de drepturi de difuzare din toată lumea vor avea pe stadion peste 100 de camere TV. Regizorul transmisiei internaţionale, angajat de PRO TV pentru această finală, va fi britanicul Jamie Oakford, care are în portofoliu câteva zeci de meciuri de la Cupele Mondiale din 2002 până în 2010, precum şi alte partide de la Campionatele Europene şi UEFA.

PRO TV a început pregătirea finalei acum doi ani, când producătorul general şi reprezentantul tehnic au fost la finala de la Hamburg pentru a se acomoda cu standardele de producţie. Pregătirile pentru această finală Europa League au început cu mult timp înainte de meciul efectiv, însă acesta este cel mai important eveniment sportiv din România ultimilor 20 de ani. "Cred că audienţa va fi de peste 30% share (o treime din oamenii care vor avea un televizor deschis se vor uita la meci), circa 12%-14% rating (peste un milion de oameni). Aceasta este ceea ce prevăd, poate chiar mai bine", mai spune Costi Mocanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO