Media & Advertising

Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane de euro, iar în 2021 este aşteptată o revenire de 4%, susţinută în mod special de investiţiile media în digital şi TV

Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu...

Autor: Roxana Rosu

18.01.2021, 13:09 142

Piaţa de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane de euro, iar în 2021 este aşteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susţinută în mod special de investiţiile media în digital şi TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative  .

Pandemia şi-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile şi mai, când multe dintre branduri şi-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social şi sanitar.

În continuare, cele mai mari investiţii media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creşterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail şi telecom, două categorii cu o lungă tradiţie în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât şi la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce priveşte consumul de media. Astfel că, pandemia a lăsat câteva lecţii pentru piaţa de media, în mod special fiind evidenţiată legătura puternică dintre modul de viaţă al oamenilor şi consumul de media. Pe măsură ce restricţiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul şi digitalul au luat amploare, în timp ce piaţa de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de ştiri, precum şi audienţa TV au fluctuat, fiind influenţate de nivelul de tensiune şi stres al consumatorilor, odată cu evoluţia pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

Investiţiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie şi mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situaţie de sold-out fără precedent la staţiile TV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO