Media & Advertising

Pentru cine vor bate tobele la Golden Drum?

17.09.2004, 00:00 28



Festivalul International de Publicitate al Noii Europe, Golden Drum, care se va desfasura in perioada 3-8 ocotombrie, la Portoroz (Slovenia), se pregateste sa-si deschida portile. Cum termenul de inscriere in competitie a trecut, agentiilor romanesti participante nu le-a mai ramas decat sa faca pronosticuri si sa-si programeze excursia pe taram sloven. Marele semn de intrebare pentru romani este daca vor putea sa reediteze succesul de anul trecut.



In 2003, defuncta agentie D'Arcy aducea in Romania primul premiu Golden Drum pentru spotul "Ha!" realizat de MediaPro Pictures, ales de juriu drept cel mai bun spot TV din cele 631 de lucrari inscrise. O alta premiera a fost clasarea D'Arcy pe locul trei in ierarhia agentiilor datorita punctelor acumulate in competitie.



si pentru celelalte agentii romanesti editia din 2003 a Festivalului Golden Drum a fost una buna, ele cumuland 7 premii si 19 nominalizari, un record in palmaresul tarii noastre.



Pentru editia din 2004, romanii au inscris 205 lucrari (provenind de la 27 de agentii), un record fata de participarile anterioare si o crestere cu peste 50% fata de cele 134 de lucrari inscrise in 2003. Anul acesta cele mai multe lucrari inscrise apartin agentiei Leo Burnett - 33, agentie care a obtinut titlul de Agentia Anului la Ad'Or 2004. Ea este urmata la o distanta destul de mare de McCann-Erickson si Ogilvy & Mather cu cate 15 lucrari inscrise. Celelalte agentii romanesti participante sunt: Graffiti BBDO Bucharest (12 lucrari inscrise), NextCap (11), Odyssey Communication (10), Saatchi & Saatchi Romania (10), Tempo Advertising (10), Headvertising (9), Lowe Lintas GGK (9), Y&R/Team Advertising (9), gav/balkanski.proiect (8), Netbridge Investments (8), Focus/Publicis Romania (7), Scala Thompson Publicitate (6), Cohn&Jansen (5), DDB Bucharest (5), Grey Bucuresti (5), Mercury Promotions (3), Red Cell (3), TBWA Bucharest (3), Media Direction Romania (2), Merlin Advertising (2), ADDV Euro RSCG (2), Brands&Bears (1), C/O Transilvaina International Film Festival (1) si Grapefruit Design (1).



Bogdan Naumovici, Director de Creatie la Leo Burnett, considera ca in acest an Romania se poate clasa pe podium in ierarhia tarilor participante. "Cred ca anul acesta Romania va fi pe podium. Din cate stiu, Cehia si Polonia, marile favorite permanente la Portoroz, au avut un an mai slab. Intrarea in Uniunea Europeana a adus preturi mai mari de productie si difuzare pentru TV, asa ca productia de spoturi a scazut dramatic in Cehia, Polonia si Ungaria", a spus Naumovici. "Nu stiu insa cu ce vor veni Austria - curtata anul trecut de juriu, la prima prezenta semnificativa - si Italia, unde Golden Drum a fost puternic promovat anul acesta. Sper ca Romania sa produca surpriza campionatului", a continuat el.



Ca si anul trecut, romanii vor fi reprezentati si in 2004 in juriul competitiei. serban Alexandrescu, Director de Creatie Headvertising, a fost ales de organizatori sa faca parte din juriul destinat sectiunii Campanii publicitare, juriu prezidat de Basil Mina, director regional de creatie Leo Burnett Europa/Orientul Mijlociu/Africa, care a facut parte din juriul Ad'Or 2003.



Lucian Georgescu, Chief Creative Officer gav-balkanski.proiect, care a reprezentat anul trecut Romania in juriu, este in 2004 Ambasador Golden Drum in Romania. Printre atributiile lui se numara organizarea petreceri romanesti, care se va desfasura, joi, 7 octombrie, la concurenta cu petrecerile nationale ale Cehiei, Slovaciei si Austriei.



Jure Apih, Presedintele Festivalului de Publicitate al Noii Europe, Golden Drum, a declarat ca le ureaza romanilor sa obtina rezultate cel putin la fel de bune ca in 2003. "Romania a fost marea revelatie a anului trecut, cu un numar record de lucrari inscrise, dar si un mare numar de premii si nominalizari, romanii apropiindu-se amenintator de podiumul polonezilor si cehilor, care au dominat competitiile din ultimii ani - a spus Apih - Pentru prima oara, Romania a avut un membru in juriu, cu o prezenta remarcabila si profesionista. (Lucian Georgescu, n. red.) Este un evident progres al creativitatii romanesti, al mijloacelor de expresie si de productie ale industriei din tara dumneavoastra. Le urez specialistilor romani in comunicare sa fie cel putin la inaltimea rezultatelor anului trecut".



Pe langa competitie, la Portoroz vor avea loc diverse seminarii si dicutii sustinute de nume cunoscute ale publicitatii mondiale: Michael Conrad, Joakim Jonason, Basil Mina, Fred & Farid, Mark Tutssel, Matt Cooper, Ben Smith, Roger Kennedy, Bill Chesley, Michelle Curran, Jakub Kohak, Filip Malasek, David De La Flor, Frank Bodin, Michael Volkmer etc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO