Media & Advertising

Nu ma intereseaza laptele sau påinea. Dati-mi bårfe!

17.06.2005, 15:37 11

Editorii revistelor despre celebritati, care in trecut isi obtineau marea majoritate a veniturilor din vånzarile la taraba, traverseaza acum o perioada de crestere accelerata a numarului de abonamente si a spatiilor publicitare våndute, realizånd incasari care ar stårni invidia oricarui star de cinema, informeaza The New York Times.

Spatiile publicitare din revista Us Weekly au crescut cu 25% in ultimul an, cele din In Touch Weekly cu aproape 22%, in timp ce Star Magazine si-a crescut veniturile din reclame cu 17%, conform unui raport publicat de Biroul de Informatii Editoriale. Agentiile publicitare apreciaza ca revistele orientate spre staruri reprezinta un mediu atragator pentru reclame. "In general, oamenii citesc aceste reviste de la inceput påna la sfårsit, si asta este un lucru foarte bun pentru campaniile de promovare", a spus Bill Koenigsberg, directorul general al companiei Horizon Media, o agentie publicitara din New York. El a adaugat ca tot mai multe agentii publicitare au devenit interesate in abordarea segmentului feminin, care reprezinta majoritatea cititorilor revistelor de acest gen. Cele mai multe reclame din paginile revistelor de celebritati promoveaza produse de ingrijire personala, de frumusete si alte bunuri destinate femeilor. "Acum, o gama tot mai mare de companii vor sa-si promoveze produsele in acest mod", au declarat reprezentati editoriali.

American Media, care editeaza revista Star, si Bauer Publishing Company, proprietara revistelor Life, Style Weekly si In Touch, au inregistrat cresteri ale veniturilor inregistrate din vånzarea spatiilor publicitare pentru masini, produse farmaceutice si electronice de consum. De exemplu, Schering-Plough a demarat recent o campanie de promovare a medicamentului Nasonex in revistele Star si Inside TV, editata de Gemstar-TV Guide International. Canon isi promoveaza camerele digitale in paginile revistei In Touch Weekly.

Vicci Lasdon Rose, editor in cadrul companiei Us Weekly, a spus ca a remarcat o crestere a interesului manifestat de producatorii de masini si de aparate electronice in ceea ce priveste publicitatea in revistele care se concetreaza pe viata starurilor. "Cu numai cinci ani in urma, imi amintesc cum acestia imi spuneau ca apreciaza consumatorul feminin, dar nu intentioneaza sa lanseze campanii de promovare destinate acestui segment", a precizat Lasdon.

Inside TV, cea mai noua dintre revistele de celebritati, a incheiat un contract de publicitate pe un an cu CBS si Tuner Broadcasting, conform declaratiilor lui John Loughlin, presedintele grupului TV Guide Publishing. Revista, care a fost lansata in luna aprilie, se axeaza numai pe starurile de televiziune.

Agentiile publicitare raspund, in parte, cresterii numarului de exemplare våndute. Vånzarile medii totale inregistrate de revistele Star, People, Us Weekly si In Touch Weekly au crescut cu 11% pe parcursul anului 2004, vånzarile revistelor Star si In Touch crescånd cu aproximativ 80%. Aceste reviste sunt o prezenta importanta pe tarabe, locul traditional de vånzare a stirilor despre celebritati, dar numarul de abonamente a crescut semnificativ. De exemplu, numarul de abonati ai revistei Star a crescut cu 50% anul trecut. In aceeasi perioada, In Touch si dublat numarul de abonati.

Alte edituri au anuntat ca se gåndesc sa patrunda pe piata americana a stirilor despre staruri. Northern and Shell, editorul, pompoasei reviste britanice de celebritati OK!, planuieste sa lanseze la sfårsitul verii o editie si in Statele Unite, care se va numi OK! USA. "Noua editie are deja cåtiva cumparatori de spatii publicitare", a declarat Brian MacLaurin, purtator de cuvånt al editurii Northern an Shell. El a spus ca publicatia va fi diferita de celelalte reviste care se concentreaza pe viata celebritatilor prin faptul ca va incerca sa prezite starurile intr-o lumina pozitiva. Spre deosebire de majoritatea revistelor americane, OK! plateste uneori starurilor pentru a-i oferi informatiile cerute. "De exemplu, am platit milioane de dolari starului pop Michael Jackson pentru poze si un interviu", a spus MacLaurin.

"OK! reprezinta, in mare, ceea ce vor starurile sa vada. Personalitatea acestora este prezentata intr-o maniera pozitiva, asa cum se comporta acasa intr-o zi normala. De fapt, oamenii cumpara acest gen de reviste pentru ca vor sa vada cum arata caminul celebritatilor", a adaugat MacLaurin.

Editorii deja prezenti pe piata americana a revistelor cu si despre celebritati afirma ca nu se tem de cresterea competitiei. "Noi consideram ca piata este destul de mare. Pare sa existe o pofta imensa pentru a cunoaste amanunte despre viata celebritatilor", a spus Bob Davidowitz, editor al revistei In Touch.

Revista Us Weekly, detinuta de Wenner Media, a sarbatorit recent cinci ani de existenta, prilej cu care a anuntat ca va ataca pozitia de lider al pietei, detinuta in prezent de People, revista editata de Time Warner. People are un tiraj de 3,7 milioane in timp ce tirajul realizat de Us Weekly este de aproximativ 1,5 milioane, urmata in clasament de Star cu un tiraj de 1,3 milioane.

Loughlin, presedintele companiei TV Guide Publishing, a declarat ca grupul sau a facut cercetari extensive de piata inainte de a intra in joc. In urma acestora a descoperit ca fiecare cititor cumpara doua sau trei reviste.

Dar care este atractia exercitata de articole ca rubrica saptamånala "Catfight" din Star Magazine sau povesti de genul celei din ultimul numar al revistei In Touch despre evolutia greutatii lui Britney Spears in timpul sarcinii? Un studiu facut pe strazile din New York printre cititorii acestui gen de reviste indica faptul ca atractia se leaga de evazionism si de nevoia de a fi la curent cu ultimele bårfe.

"Le cumpar de fiecare data. Sunt o dependenta de reviste. Este distractiv sa te desprinzi de realitate", a spus Claudine Ibay, o eleva in ultimul an al liceului Bergenfield din New Jersey, care citeste doua sau trei reviste despe celebritati pe saptamåna.

Jordan Scott, un designer in vårsta de 21 de ani din cadrul casei de moda Betsey Johnson din Manhattan, a spus ca ea citeste astfel de reviste pentru a depasi starile de plictiseala si pentru a se mentine la curent cu ultimele stiri. "Le avem imprastiate prin tot biroul, asa ca oamenii vorbesc despre ele", a precizat Jordan Scott.

Svetlana Borodina, o studenta in primul an al Institutului Tehnologic din New York, a declarat ca, in general, ea sare peste articole, examinånd in schimb foarte atent pozele pentru a se informa asupra ultimelor tendinte din moda. "Vad cum arata persoanele si, astfel, pot sa-mi fac o parere mai obiectiva in ceea ce priveste stilul meu. E vorba de inspiratie", spune Svetlana Borodina.

Dar de cåte pagini despre Brad Pitt, Lindsay Lohan si Jessica Simpson este nevoie pe saptamåna? "Avånd in vedere numarul mare de reviste despre celebritati, se parea ca am atins un punct de saturatie. Insa, in loc de saturatie, tot ce au facut aceste reviste a fost sa creeze o si mai acuta pofta pentru mai mult", este de parere Robert J. Thompson, un profesor de cultura populara la Universitatea Syracuse. stelian.vezentan@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO