Media & Advertising

Murdoch renunta la ideea de a face gratuit site-ul WSJ.com

01.02.2008, 20:37 7

Website-ul cotidianului de business The Wall Street Journal, WSJ.com, isi va pastra in continuare o parte semnificativa din continut in spatele zidului inregistrarii platite, a anuntat noul proprietar, Rupert Murdoch.
In ultimele luni existasera speculatii ca News Corp., care a cumparat anul trecut Dow Jones, publisherul The Journal, va transforma WSJ.com intr-un site in intregime gratuit. Murdoch semnalase ca se gandea sa renunte la modelul pe baza de inregistrare pentru a creste audienta online a ziarului si a impulsiona veniturile din publicitate pe web. Acest lucru ar putea compensa orice pierdere legata de veniturile din inregistrare.
"Vom extinde considerabil si imbunatati partea gratuita a editiei online a The Wall Street Journal, dar va exista in continuare o oferta solida" pentru abonati, a declarat Murdoch. "Ceea ce va fi cu adevarat special vor fi in continuare serviciile de inregistrare si, imi pare rau sa va spun acest lucru, acestea vor fi mai scumpe."
Totusi, mixul de continut gratuit si platit va fi in continuare modificat, o buna parte din continutul Wall Street Journal urmand sa fie accesat gratis pe internet. Continutul gratuit include alertele de stiri, continutul din sectiunile personal finance si lifestyle, cat si imagini video, bloguri si alte elemente interactive. The Wall Street Journal a inceput sa ofere acces nerestrictionat la intreaga sectiune Opinii.
Preturile pentru inregistrarea pe site sunt asteptate sa creasca cu 20 $, pana la 119 $ pe an, incepand chiar din martie. Abonatii la editia tiparita platesc 49 $ pe an pentru inregistrarea pe site. Ultima majorare a preturilor a avut loc cu 18 luni in urma. Luna trecuta The Journal oferea preturi de 79 $ pentru inregistrarea pe site pentru a atrage noi abonati, o practica uzuala in industria de publishing.
In ultimele luni, ziarul a derulat si un test cu Google News: cititorii online pot ajunge la site-ul Journal de la Google News si pot citi gratuit orice articol individual, dar nu pot accesa multe alte parti ale site-ului. Obiectivul este de a se profita de traficul care vine de la mo-toarele de cautare si de a permite utili-zatorilor sa intre pe site-ul The Journal pentru ca acestia sa fie incurajati sa se inregistreze. "In principal, dorim sa ne asiguram ca cititorii neinregistrati pot intra pe site si avea o experienta foarte placuta", a declarat Todd Larsen, COO al Consumer Media Group din cadrul Dow Jones.
Site-ul Journal este unul din cele numai cateva site-uri mari, in mare majoritate cu continut platit, din domeniul jurnalismului. Ideea lansata de Murdoch inainte de incheierea achizitiei Dow Jones de catre News Corp. in schimbul a 5,16 mld. $ la sfarsitul anului trecut privitoare la renuntarea la com-ponenta de inregistrare platita a starnit numeroase discutii despre oportunitatea unei astfel de miscari.
"Ne gandim la acest lucru si am putea face accesul gra-tuit si in loc de un milion de persoane inregistrate, am putea avea cel putin 10, pana la 15 milioane in toate colturile lumii, persoane care doresc sa se mentina la curent cu toate stirile economice si de afaceri din intreaga lume", a spus Murdoch.
Insa, inainte de incheierea fuziunii, unii directori Dow Jones au argumentat ca cel putin anumite parti ale site-ului ar trebui sa fie in continuare accesate contra cost. Chiar si cu o taxa, site-ul atrage peste un milion de cititori inregistrati si 10 milioane de vizitatori unici lunar, conform datelor companiei. Conform Nielsen Online, site-ul WSJ a atras 5,4 milioane de vizitatori unici in decembrie, dublu fata de 2006.
Directorii, cat si unii analisti, sustin ca The Journal ar trebui sa-si majoreze semnificativ audienta pentru a genera suficiente venituri din publicitate pentru a compensa pierderea veniturilor din inregistrarea platita. In plus, advertiserii platesc acum in plus pentru a ajunge la cititorii editiei online pe baza teoriei conform careia acestia sunt mai loiali pentru ca platesc. Acesti advertiseri ar putea sa nu fie la fel de dispusi sa plateasca la fel de mult pentru a ajunge la o baza mai mare, dar mai putin loiala, de cititori. In acelasi timp, cei care nu se inregistreaza petrec mai putin timp pe site. Renuntarea la componenta de inregistrare platita ar putea afecta de asemenea abonamentele la editia tiparita.
WSJ.com a generat venituri din inregistrare de aproximativ 60 mil. $ (40 mil. euro) anul trecut. Pentru a obtine venituri similare din publicitate, ziarul ar trebui sa-si majoreze traficul pana la peste 20 milioane de vizitatori unici lunar. Acest lucru s-ar putea dovedi dificil. Yahoo! News, cel mai mare site de stiri de pe Web, a atras 35,4 milioane de vizitatori unici in decembrie, conform Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO