Media & Advertising

MindShare recurge la o noua metodologie de evaluare a "succesului" publicatiilor

24.09.2004, 00:00 8

MindShare spera sa-si imbunatateasca abilitatile de media planning recurgand la o noua tehnologie prin care incearca sa afle de ce oamenii citesc anumite publicatii, si mai putin cat de des fac acest lucru. Studiul intitulat "Print Passion" a fost elaborat in India, acesta dorindu-se a fi o compensatie a calitatii reduse a cercetarii in domeniul media, insa, datorita rezultatelor inregistrate, agentia media WPP Group a decis sa-l realizeze pe plan global, relateaza AdAge.com.
"Gradul de implicare si mediul joaca un rol foarte important in ceea ce priveste eficacitatea segmentului de publicitate. Acest aspect se aplica mai ales in cazul publicatiilor," spune Sheila Byfield, director global al departamentului de analiza a atitudinilor consumatorilor, din cadrul MindShare.
In timp ce media plannerii din Statele Unite au acces la studii aprofundate legate de numarul de cititori de reviste si ziare, cei din pietele aflate in curs de dezvoltare, in special din Asia, primesc numai date statistice seci de tipul Average Issue Readership de la companiile locale de cercetare si de la publisheri.
"Cifrele AIR nu sunt insa foarte utile, avand in vedere diversitatea de titluri din Asia si numarul mare de titluri de nisa. Advertiserii doresc seturi complete de date, date mai concrete legate de branduri si produse," declara Annette Nazaroff, director al departamentului de analiza a atitudinilor consumatorilor pentru divizia Asia/Pacific a MindShare.
Calitatea datelor, ce lasa de dorit in India, i-a determinat pe media planneri sa-si elaboreze propriile instrumente de analiza a comportamentului consumatorilor. Acestea au inclus cinci "passion drivers", cinci factori care sunt combinati pentru a calcula scorul fiecarui titlu. Apoi, advertiserii se ghideaza dupa aceste scoruri.
Cei cinci factori luati in calcul se refera la timpul pe care un cititor il aloca citirii unui titlu in mod regulat, in special prin intermediul abonamentelor; gradul de concentrare a cititorilor asupra continutului fiecarui titlu; cat de des revin acestia asupra titlurilor ca surse de referinta; gradul de incredere al acestora in ceea ce scriu editorii; si daca acestia citesc unele titluri din pura obisnuinta.
Succesul inregistrat in New Delhi a inspirat MindShare sa conduca studiul si in alte orase importante din India si in cele din urma pe plan global. "Credem ca aceasta metodologie poate fi pusa in aplicare cu succes si in alte tari," a declarat Sheila Byfield.
In prezent, MindShare face testari in tarile asiatice cum ar fi Hong Kong-ul, Taiwan-ul si Thailanda. "Daca se va dovedi a avea succes in tarile respective, vom adopta aceasta metodologie si in cadrul altor studii europene, si daca va avea succes si in acest caz, o vom include in cadrul studiilor referitoare la un numar de 35 de tari din intreaga lume pana la inceputul anului 2005.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO